Zatímco v MotoGP jezdí čistě motocykly postavené pro závodní potřebu, kategorie superbike vychází z produkčních homologovaných motocyklů, které lze zakoupit v showroomu. Jejich úpravy se liší dle kategorie - WorldSBK, WorldSSP, WorldSSP300.
„Pokud se budeme bavit o nejvyšší třídě, tedy superbike, jsou úpravy poměrně výrazné. Motocykl má upravený motor, jiné pérovaní, brzdy, kola, zadní kyvnou vidlici, přepákování kyvky, elektroniku a pak samozřejmě pádové díly (stupačky, řídítka, kapoty). Výkon je vyšší, motorka lépe funguje. Co se brzd a podvozku týče je lehčí a má samozřejmě propracovanější elektroniku, a to především nastavení kontroly trakce, ride by wire, motorové brzdy, antiwheelie,“ vyjmenoval úspěšný motocyklový jezdec Jakub Smrž, dlouholetý účastník seriálu MotoGP i světového šampionátu superbiků. V současné době je manažerem týmu Accolade Smrz Racing mistrovství světa superbiků v kategorii WorldSSP300.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva