Autodrom Most: Profesionální řidiči se na polygonu v Mostě zdokonalovali v řešení krizových situací

03.02.2021 13:00 | Zprávy

Řidiči nákladních vozů společnosti Mercedes-Benz Trucks si o uplynulém víkendu vyzkoušeli na polygonu mosteckého autodromu zvládání jízdy v krizových situacích. Kurz bezpečné jízdy určený pro nákladní vozy a kamiony cílí nově také na jednotlivce.

Autodrom Most: Profesionální řidiči se na polygonu v Mostě zdokonalovali v řešení krizových situací
Foto: Autodrom Most
Popisek: Profesionální řidiči se na polygonu v Mostě zdokonalují v řešení krizových situací

„Do budoucna se chceme zaměřit vedle dopravních a přepravních firem také na jednotlivce. Je totiž řada řidičů a řidiček, kteří se živí jako samostatně výdělečně činné osoby a provozují třeba jen jeden nákladní vůz. Kurz je možné pořídit i formou dárkového poukazu. Takže pokud takový řidič poukaz dostane, má skvělou příležitost si auto osahat v extrémnějších momentech a naučit se ho perfektně ovládat. V nákladních vozidlech už je spousta technologie, která zvyšuje bezpečnost, musí ale být správně používána. V kurzu se řidič důkladně seznámí se vším, co jeho auto umí, a to v bezpečných podmínkách uzavřeného areálu,“ vysvětlil instruktor Marek Kohoutek.

V této oblasti autodrom spolupracuje také s nadací Truck HELP, která pomáhá pozůstalým po obětech dopravních nehod právě z řad profesionálních řidičů a řidiček. „Našimi kurzy chceme přispět ke snížení nehod, a to včetně tragických,“ vysvětlil Marek Kohoutek. Nadaci Truck HELP podporuje i Mercedes-Benz Trucks. Bezpečnost nákladních vozů je jedním z hlavních cílů značky. Ve vývoji a praktickém nasazení bezpečnostních systémů je Mercedes-Benz na čelní pozici v oboru.

Kurz pro řidiče a řidičky nákladních vozů a kamionů se uskuteční v sobotu 27. února. Přihlásit se zájemci mohou na e-shopu webových stránek autodromu v sekci Bezpečnost.

Po teoretické výuce následuje čtyřhodinový praktický výcvik na plochách polygonu, při němž zkušení instruktoři bezpečné jízdy využívají technologií polygonu k simulaci jízdy na různých površích. „Řidiči trénují krizové brzdění, test odstředivé síly, smyky přední a zadní nápravy nebo také smyky soupravy návěsu či přívěsu. Dále nájezd do zatáčky a její bezpečný průjezd, sjezd z kopce se zatáčkami s devítiprocentním klesáním, kde opět musejí bezprostředně reagovat na náhlou překážku, nebo vyhýbací manévr na kopci s kluzným povrchem a sedmiprocentním klesáním. Překážku představuje v tomto případě vodní clona,“ popsal Kohoutek.

„Praktický výcvik řidičů nákladních vozidel, zaměřený na správné ovládání vozidla a znalost funkce a využití jednotlivých bezpečnostních systémů, je zatím oficiálně málo podporovanou aktivitou. Přitom ale školení můžeme chápat nejen jako pomoc řidičům, kteří díky němu budou jezdit bezpečněji a ohleduplněji,“ uvedl David Chleboun, účastník kurzu, který je zodpovědný za komunikaci značky Mercedes-Benz Trucks i za program školení řidičů.

Bezpečnost provozu a správné ovládání vozidla má podle něj přímý vliv i na ekonomiku provozu. „Správné ovládání vozidla přináší snížení spotřeby, nákladů na provoz a servis vozidel a také prodlužuje jejich životnost. Snížení počtu nehod znamená velké hospodářské úspory jak pro provozovatele vozidel, tak pro stát v oblasti provozu i zdravotnictví. Máme vlastní program školení pro řidiče nákladních vozidel naší značky a spolupráce s polygonem v Mostě nám otvírá nové možnosti, jak náš program smysluplně doplnit a zároveň aktivně přispět k bezpečnosti provozu,“ upřesnil.

Všichni účastníci kurzu si podle školitele jeho náplň pochvalovali. „Ohlasy byly výhradně kladné. Školení předčilo mnohá očekávání, za což jsme rádi. Shodli jsme se na tom, že zejména praktický výcvik je velmi účinný a potřebný a že by měl být součástí učebních osnov autoškol a později i pravidelných školení profesionálních řidičů,“ doplnil David Chleboun.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Ing. Jan Volný byl položen dotaz

Naše životní úroveň a mzdy

Fialově tvrzení, že budeme mít v dohledné době mzdy jako v Německu snad nevěří nikdo, maximálně tak on sám, i když i o tom pochybuju. Můj na vás ale zní, proč tomu tak je? Proč je u nás životní úroveň nižší a stejně tak i platy? Přitom co se týká cen, tak ty jsou u nás mnohdy vyšší nebo srovnatelné ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ředitelství vodních cest: Nová čekací stání pro malá rekreační plavidla v Roztokách u Prahy jsou v provozu

19:15 Ředitelství vodních cest: Nová čekací stání pro malá rekreační plavidla v Roztokách u Prahy jsou v provozu

Ředitelství vodních cest ČR po dokončení kolaudačního řízení zprovoznilo nová čekací stání pro malá …