„Tento ročník jsme brali jako v podstatě nultý a chtěli jsme si hlavně vše vyzkoušet, a zjistit, jaká bude reakce ze strany majitelů i fanoušků. Výsledek nás mile překvapil, a to nejen počtem zúčastněných, ale i příjemnou atmosférou, kterou všichni společně vytvořili v areálu Autodromu. Příští rok proto chystáme pokračování v ještě větším měřítku, a věřím, že jsme položili základ nové tradici,“ vysvětluje Josef Zajíček, předseda představenstva Autodrom Most, který je sám milovníkem a sběratelem historických automobilů, a na The Most CLASSIC dorazil s elegantní Tatrou 97.
The Most CLASSIC spojuje závody, setkání a výstavu klasických automobilů, a díky tomu je program pro diváky i účastníky z řad majitelů historických vozů velmi pestrý. Každý zaregistrovaný účastník mohl své auto nejen vystavit, ale také se svézt, a to buď přímo na velkém okruhu, nebo si zazávodit na dráze polygonu, kde byla připravena trať o délce 2,5 km. Návštěvníci pak měli možnost sledovat vše z bezprostřední blízkosti, včetně otevřeného paddocku. Po celý víkend navíc na okruhu probíhalo finále série Histo Cup, ve kterém závodí ikonická auta 60. až 80. let.
Na sobotní The Most CLASSIC dorazilo přes 130 historických automobilů různých značek i stáří. Nechyběly ani historické formule MTX, a další závodní speciály, které společně se svojí bugattkou dovezla Markéta Profeldová, sběratelka a ředitelka závodu Zbraslav-Jíloviště. Mezi nepřehlédnutelné účastníky patřil také ENGINE CLASSIC CARS INVESTMENT FUND Radka Pokorného, který vystavil Lamborghini Diablo, Aston Martin DB2 a Porsche 911 Carrera 2 (964).
Vedle soutěžních jízd pravidelnosti, a poledního svezení na velkém okruhu, probíhaly v Auto Galerii také přednášky a prezentace. Diskutovalo se například o legendárním závodě Mille Miglia, Aero Minor na Le Mans Classic nebo o investicích do klasických automobilů. Diváci si mohli prohlédnou také výstavu obrazů automobilového designéra Borise Kovalíka. Celý den, jenž byl oslavou nadšení pro klasické automobily, zpestřil svou přítomností i herec Petr Čtvrtníček, který dorazil se svým Citroenem Méhari, z nějž návštěvníkům prodával vlastnoručně vyrobené klobásy.
Symbolickým vyvrcholením dne se stalo vyhlášení soutěže elegance, rámované nízkým průletem trojice historických letounů. Na základě hlasování odborné poroty zvítězila Alfa Romeo 1900c Sprint Pininfarina z roku 1953. Za majitele, společnost Portu Gallery, převzal ocenění František Vahala. Vítěz obdržel cestovní set od hlavního partnera, kterým byla česká hodinářská manufaktura Robot by Bohematic.
„Už nyní máme celkem jasnou představu, kam chceme celou akci do příštího roku posunout. Naší snahou je, aby se z akce stala tradice a příjemná společenská událost, za kterou se rádi do Mostu vypraví všichni milovníci nejen klasických automobilů,“ shrnuje cíle pořadatelů Josef Zajíček.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva