BESIP se proto v aktuální kampani zaměřil na vztah motocyklistů a řidičů osobních vozidel. „Představujeme deset vytipovaných rizikových situací, se kterými se na silnici obě dotčené skupiny setkávají. Jde nám o vysvětlení rozdílnosti obou strojů v silničním provozu a zlepšení vzájemné tolerance mezi řidiči aut a motorek,“ říká pověřený vedoucí BESIPu Tomáš Neřold.
Z celkového počtu dopravních nehod s účastí motocyklistů v loňském roce zavinili sami motorkáři 57 % nehod. To nicméně znamená, že řidiči aut byli zodpovědní za více než 40 procent z těchto nehod, což je významný podíl. „Klíčem k větší bezpečnosti motorkářů je nejen zlepšení jejich způsobu jízdy, ale také to, aby se chyb vyvarovali řidiči osobních vozidel. Větší vzájemný respekt a pochopení toho, jak dopravní situaci vidí řidič jednostopého vozidla, je cestou k tomu, jak bezpečněji sdílet stále zahuštěnější dopravní prostor,“ dodal Neřold. Grafiku a popis rizikových situací mezi autem a motocyklem naleznete na webu BESIPu zde.
Aktuální čísla o nehodovosti motorkářů za rok 2018
Od začátku roku do konce května bylo na českých silnicích doposud 25 motorkářů usmrceno a 121 těžce zraněno. Mezi zatím nejhorší kraje z pohledu úmrtí motorkářů se řadí Liberecký se 4 oběťmi (57 % podíl na všech usmrcených v daném kraji) a nejvíce motocyklistů bylo těžce zraněno ve Středočeském kraji (21 osob).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva