BESIP: Auto versus motocykl – spolu, nikoliv proti sobě

22.06.2018 20:34 | Zprávy

Letošní rok přivede na české silnice zřejmě největší počet motorkářů v historii. Za 14 dní nás čeká zatím největší sraz milovníků značky Harley-Davidson na našem území a uprostřed letních prázdnin se jede Velká cena silničních motocyklů v Brně. Motocyklisté zároveň zůstávají jednou z nejohroženějších skupin v silničním provozu a letošní sezona přinesla další nárůst počtu nehod s úmrtím či těžkým zraněním motorkáře.

BESIP: Auto versus motocykl – spolu, nikoliv proti sobě
Foto: Archiv
Popisek: BESIP - nové logo

BESIP se proto v aktuální kampani zaměřil na vztah motocyklistů a řidičů osobních vozidel. „Představujeme deset vytipovaných rizikových situací, se kterými se na silnici obě dotčené skupiny setkávají. Jde nám o vysvětlení rozdílnosti obou strojů v silničním provozu a zlepšení vzájemné tolerance mezi řidiči aut a motorek,“ říká pověřený vedoucí BESIPu Tomáš Neřold.

Z celkového počtu dopravních nehod s účastí motocyklistů v loňském roce zavinili sami motorkáři 57 % nehod. To nicméně znamená, že řidiči aut byli zodpovědní za více než 40 procent z těchto nehod, což je významný podíl. „Klíčem k větší bezpečnosti motorkářů je nejen zlepšení jejich způsobu jízdy, ale také to, aby se chyb vyvarovali řidiči osobních vozidel. Větší vzájemný respekt a pochopení toho, jak dopravní situaci vidí řidič jednostopého vozidla, je cestou k tomu, jak bezpečněji sdílet stále zahuštěnější dopravní prostor,“ dodal Neřold. Grafiku a popis rizikových situací mezi autem a motocyklem naleznete na webu BESIPu zde.

Aktuální čísla o nehodovosti motorkářů za rok 2018

Od začátku roku do konce května bylo na českých silnicích doposud 25 motorkářů usmrceno a 121 těžce zraněno. Mezi zatím nejhorší kraje z pohledu úmrtí motorkářů se řadí Liberecký se 4 oběťmi (57 % podíl na všech usmrcených v daném kraji) a nejvíce motocyklistů bylo těžce zraněno ve Středočeském kraji (21 osob).

Fakta o nehodovosti motorkářů za rok 2017

Motorkáři jsou jednou z nejrizikovějších skupin na našich silnicích, což nelichotivě dokládají čísla z dopravních nehod. Za posledních 24 let na našich silnicích zemřelo 2310 motorkářů, dalších 15 856 bylo těžce zraněno a 52 708 lehce.

Z dat loňského roku se dá rovněž vyčíst, že mezi nejrizikovější stroje patří motorky v objemové třídě 460 až 850 ccm (19 mrtvých), sami jezdci v jedné stopě zavinili 1 684 dopravních nehod, při kterých zemřelo 40 lidí, nejčastěji motorkáři umírali v Ústeckém kraji (8 mrtvých) a nejrizikovějším časem je 16 až 18 hodina.

Motorkáře zabíjí rychlost i alkohol

Z pohledu dopravních nehod s účastí motocyklisty v důsledku vlivu alkoholu a návykových látek je velmi negativní, že 42 % těchto nehod zavinili motocyklisté pod vlivem alkoholu nad 1,5 promile.

Nejvyšší počet nehod zaviněných motocyklisty (835), usmrcených (23), těžce (127) i lehce raněných (647) má jeden společný jmenovatel – Nepřiměřená rychlost jízdy.

Podrobná prezentace statistik dopravní nehodovosti motorkářů je umístěna ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jihočeský kraj: Máme dvě Evropská města sportu 2025. Tábor a Jindřichův Hradec

20:16 Jihočeský kraj: Máme dvě Evropská města sportu 2025. Tábor a Jindřichův Hradec

Jihočeský kraj slaví dvojí úspěch na sportovním poli. Města Tábor a Jindřichův Hradec získala titul …