V debatě na kulatém stole SKAV a EDUin na téma Co přispěje k bezpečnému klimatu na školách pojmenovala Lucie Hermánková z projektu Minimalizace šikany hlavní pravidla, jak vzniká bezpečné prostředí ve škole, které je základní podmínkou dobrého učení.
- Bezpečné klima ve třídě velmi souvisí s bezpečným klimatem v celé škole.
- Bezpečné klima se tvoří seshora. Máme zkušenosti, že pokud měl učitel ve své třídě problémy, souviselo to s tím, že nebyly úplně dobré vztahy i ve sborovně.
- Rizika v tomto směru rostou, přináší je doba, ale zároveň stoupá poučenost pedagogických sborů a přibývá škol, které cíleně pracují s bezpečným klimatem.
- Bezpečí se nedá zajistit jinak, než vztahovými pravidly ve třídách i ve sborovnách a není to jednorázová akce, ale dlouhodobá práce.
- Děti jsou nějak vychované z rodin, ale rodič, i kdyby sebevíc chtěl, není schopen dítě připravit na to, jak bude fungovat ve vrstevnické skupině.
- Když dítě neumí vztahová pravidla, neznamená to, že selhala rodina.
Video v délce tři minut můžete spustit ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV