Budějovický Budvar překonal historickou hranici 50 miliónů hektolitrů

11.02.2016 11:13 | Zprávy

Pivovar Budějovický Budvar potvrdil trend dlouhodobého růstu zájmu o pivo značek Budweiser Budvar a Pardál. Ve čtvrtek 11. února 2016 překonal objem vystaveného piva hranici 50 miliónů hektolitrů.

Budějovický Budvar překonal historickou hranici 50 miliónů hektolitrů
Foto: red
Popisek: Budějovický Budvar

Pro názornost: tento objem piva by zalil českobudějovické náměstí o rozloze jednoho hektaru do výšky 500 metrů – to je téměř sedminásobek výšky jednoho ze symbolů jihočeské metropole - Černé věže (výška Černé věže je 71,9 m). Při průměrném ročním průtoku řeky Vltavy v Českých Budějovicích (27,6 m3 . s-1) by u Dlouhého mostu dosud vystavené budvarské pivo protékalo řekou více než dva dny (přes 50 hodin).

V prvním roce od svého založení (hospodářský rok 1895/1896) byl výstav pivovaru pouhých 35 223 hl. K uvaření jednoho miliónu hektolitrů potřeboval podnik 12 let – tato meta padla v roce 1907. Hranice 10 miliónů hektolitrů byla překonána v roce 1959. Teprve 100 let po založení pivovaru - v roce 1996 - dosáhl celkový objem vystaveného piva 25 miliónů hl.

Během posledních deseti let se roční produkce pivovaru zvýšila o 39%. Přes obrovský nárůst objemu výroby vaří Budějovický Budvar své pivo stále osvědčenými řemeslnými postupy. „Jsme hrdí na to, že pokračujeme v 750tileté tradici vaření originálního Budějovického piva. Pod značkou Budweiser Budvar o tuto tradici pečujeme a uchováváme ji pro příští generace. Při výrobě piva používáme výhradně původní suroviny a vaříme jej pouze v Českých Budějovicích. I proto se naše pivo může pyšnit Chráněným zeměpisným označením,“ říká Ing. Jiří Boček, ředitel Budějovického Budvaru. Chráněné zeměpisné označení garantuje spotřebitelům skutečnou kvalitu, tedy to, že zakoupený produkt není levnou napodobeninou a že byl vyroben na konkrétním místě, z přesně definovaných surovin a předepsaným výrobním postupem. „Budějovické pivo vyvážíme do 70 zemí světa. Reprezentujeme tak nejen náš pivovar, ale také výrazně přispíváme ke zvyšování známosti Českých Budějovic i České republiky ve světě,“ dodává Jiří Boček.

V roce 2015 uvařil Budějovický Budvar více než 1,6 miliónu hektolitrů piva, což představuje meziroční nárůst téměř o 10%. Podnik tradičně dosáhl velmi dobrých exportních výsledků. Do 76 států putovalo téměř 900 000 hektolitrů piva, meziročně o 10,5% více. Na domácím trhu se prodej zvýšil o 9% a překročil objem 700 000 hektolitrů. Tržby podniku se loni meziročně zvýšily o 8% a překročily hodnotu 2,55 miliardy Kč.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Fakt myslíte, že jsme na tom v oblasti digitalizace dobře?

A co třeba říkáte na to, že jsme v digitalizaci veřejné správy je Česko druhé nejhorší v EU? Zdroj: https://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6995694 Nebo co říkáte na toto - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-platit-prevodem-nestaci-digitalizace-ceske-ekonomiky-je-zalostne-pomala-261752?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nalaďte se na adventní čas mezi traktory v Národním zemědělském muzeu v Čáslavi

22:03 Nalaďte se na adventní čas mezi traktory v Národním zemědělském muzeu v Čáslavi

Nalaďte se na adventní čas předvánočním programem pro celou rodinu. Muzeum zemědělské techniky v Čás…