Skupina ČD Cargo přepravila v roce 2019 na vlastní licence celkem 65 mil. tun zboží, což znamenalo mírný meziroční pokles výkonů. Na tuzemském dopravním trhu však ČD Cargo stabilizovalo svůj tržní podíl a pokračovalo v expanzi do zahraničí.
„Loňský rok nám ukázal, jak rychle se situace na dopravním trhu může měnit a jak je ČD Cargo závislé na vývoji některých průmyslových odvětví. Po úspěšném prvním pololetí roku 2019 jsme se museli vypořádat s poklesem výkonů v řadě klíčových komodit, a to v důsledku klesající výroby elektrické energie z fosilních paliv v České republice, evropské situace v metalurgii a nižší produkce automobilového průmyslu. O to významnější je pro nás pokračující expanze do zahraničí, kde hledáme nové obchodní příležitosti. Aktivně již působíme v Polsku, Rakousku, Německu i na Slovensku a teritorium budeme dále rozšiřovat, abychom dokázali uspokojit požadavky našich zákazníků v celoevropském kontextu,“ konstatuje předseda představenstva ČD Cargo, a.s., Ivan Bednárik.
Důležitou součástí strategie společnosti jsou obnova technického parku a vstup na zahraniční trhy. Tyto kapitálově náročnější aktivity musí být podpořeny řadou investic, které spolu s vyšší cenou elektrické energie a růstem osobních nákladů v souladu se situací na pracovním trhu přispěly k mírnému meziročnímu poklesu zisku.
Ivan Bednárik k tomu dodává: „Rok 2019 byl ve znamení modernizace parku nákladních vozů a lokomotiv, kam směrujeme maximum našich prostředků. Pořídili jsme další interoperabilní lokomotivy, ale i nové diesely pro svoz a rozvoz jednotlivých vozových zásilek. Náš vozový park jsme rozšířili o nové velkokapacitní JUMBO cisterny, univerzální vysokostěnné vozy řady Eanos a plošinové nákladní vozy pro přepravy širokého spektra komodit s využitím vyměnitelných nástaveb. Modernizujeme také stávající vozidlovou kapacitu, aby byla dlouhodobě použitelná pro mezinárodní přepravu zboží.“
Na přelomu roku 2019/2020 se začalo v Číně šířit virové onemocnění nazvané COVID-19. V březnu letošního roku již bylo zřejmé, že se jedná o pandemii celosvětového charakteru. Většina evropských států přijala postupně řadu opatření, která mají šíření tohoto viru zpomalit. Jen velmi obtížně lze odhadnout, jak dlouho bude tato situace trvat a jak zásadní dopad bude mít na tuzemskou a globální ekonomiku. „Naším cílem bylo a zůstává i v současné situaci zachovat provoz železniční nákladní dopravy v plném rozsahu a v maximální možné míře eliminovat negativní dopady této krize na naši společnost. Přijali jsme řadu nepopulárních opatření, protože nechceme a ani nemůžeme spoléhat jen na případnou pomoc od státu. Nečeká nás lehké období, ale věřím, že jsme v posledních letech vybudovali silnou a stabilní společnost, která svoji pozici na evropském dopravním trhu obhájí,“ doplnil předseda představenstva.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva