Jsou určeny pro společnou linku Královéhradeckého a Pardubického kraje. V průběhu následujícího roku nahradí veškeré starší soupravy na osobních vlacích a na většině spěšných vlaků na lince Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř. Na své výkony postupně najedou během nadcházejícího týdne.
„Nové elektrické jednotky podstatným způsobem zkvalitní cestování na společné lince Královéhradeckého a Pardubického kraje na nejfrekventovanější meziregionální lince obou krajů mezi Jaroměří, Hradcem Králové a Pardubicemi. Při výběrovém řízení jsme přihlíželi k požadavkům regionů a jejich zástupců, kteří regionální spoje objednávají. Věřím, že budou s vítězným vozidlem spokojeni stejně jako naši cestující v obou východočeských krajích,“ uvedl Antonín Blažek, náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu.
Modernizaci regionálních vlaků ocenil také hejtman Pardubického kraje Radko Martínek: „České dráhy v podobě nového vlaku plní své závazky z dlouhodobých smluv a je potěšitelné, že prvním regionem, kde je uveden do provozu s cestujícími jsou právě východní Čechy. Přitom se nejedná ani o první ani o poslední komfortní regionální vlak v našem kraji. Na našich tratích jezdí moderní CityElefanty, modernizované Regionovy i řídící vozy a během října uvedeme do provozu také zcela nový motorový vůz na trati do Lanškrouna. Pokud před čtyřmi roky tvořil podíl nových a modernizovaných vlaků jen 7 %, tak na konci letošního roku to bude již dvě třetiny všech spojů v Pardubickém kraji. A o modernizaci dalších souprav, stejně jako doplnění vnějších polepů, s Českými drahami jednáme.“
Nové soupravy na páteřní linku v okolí Hradce Králové vítá také hejtman Královéhradeckého kraje Lubomír Franc: „Na neelektrifikovaných tratích kraje znají naši občané několik typů komfortních modernizovaných souprav, ať jde o Regionovy nebo velké motorové vozy. Podstatná část spojů tak nabízí lepší komfort než před pár lety. Soupravy na páteřních elektrifikovaných tratích v okolí krajského města ale byly stále takovou popelkou. Cestující zde museli čekat o něco déle, ale jsem přesvědčen, že to rozhodně stálo za to a popelka se nyní změní na příjemnou a krásnou princeznu. Zcela nový vlak splňuje nejnovější parametry jak na komfort, tak na bezpečnost cestujících, a obyvatelé Královéhradeckého kraje budou vůbec první v České republice, kteří si nový vlak vyzkoušejí při pravidelných cestách do zaměstnání, do školy nebo za zábavou a poznáním.“
RegioPanter kromě komfortu zvyšuje zároveň i bezpečnost cestujících. Je totiž jedním z prvních vozidel svého typu, které plní přísné crashové normy TSI. „Odstartovali jsme novou, moderní éru cestování na našich železnicích. Zákazník dostává špičkově vybavený a technologicky pokročilý vlak, který výrazně zvýší komfort na regionálních tratích. Předávání probíhá přesně podle harmonogramu, což znamená, že se na »své« RegioPantery mohou v nejbližší době těšit cestující v dalších krajích,“ říká generální ředitel společnosti Škoda Transportation Josef Bernard.
České dráhy objednaly u společnosti Škoda Vagonka, dceřiné firmy největšího českého výrobce kolejové techniky Škoda Transportation, celkem 19 vlaků za téměř 2,5 miliardy Kč, z toho 5 souprav je určeno pro linku Jaroměř – Hradec Králové – Pardubice. Na jejich financování se podílí také Regionální operační program Severovýchod. Cena pěti nových vlaků je 680 mil. Kč a regionální operační program se podílel na financování ze 40 %.
Nový komfort srovnatelný s dálkovými expresy
Nové soupravy nabízejí v regionální dopravě zcela nový komfort, který je srovnatelný i s vlaky dálkové dopravy a soupravami soukromých dopravců. Nové vlaky nabídnou cestujícím:
moderní interiér s oddíly 1. a 2. třídy;
bezbariérové nástupní prostory umožňující snadný nástup seniorům, cestujícím s malými dětmi, maminkám s kočárky, vozíčkářům nebo cyklistům;
snadný nástup zajistí také dvoukřídlé tlačítky ovládané dveře, jejich zavírání je centrální a během jízdy jsou bezpečnostně blokované;
pro nástup v zastávkách bez vysokých nástupišť jsou nástupní prostory vybaveny výsuvným pomocným schůdkem pro snazší nástup cestujících;
interiér je vybaven moderními ergonomickými sedačkami společnosti Borcad, která vybavuje sedačkami také další vlaky v ČR a v zahraničí (např. soupravy LEO Express);
v interiéru jsou místa vyhrazená pro kočárky, invalidní vozíky, objemná zavazadla nebo jízdní kola;
cestující jsou o průběhu cesty a následujících zastávkách informováni moderním audiovizuálním informačním systémem vybaveným LCD displeji;
WC je vybaveno uzavřeným systémem, lze ho tedy využívat i ve stanicích, jedna toaleta je navíc bezbariérová vybavená sklopným pultem pro přebalování kojenců;
souprava je vybavena zařízením Wi-Fi pro připojení k internetu, tato služba bude aktivována v průběhu nadcházejících měsíců;
vlak je vybaven klimatizací, což přivítají cestující zejména v teplých letních dnech;
všechna místa v 1. třídě a vybraná místa ve 2. třídě jsou vybavena elektrickými zásuvkami 230 V pro napájení drobných elektronických zařízení cestujících, např. notebooků nebo mobilních telefonů.
Technické parametry souprav RegioPanter
délka vlaku: 79,4 metru
počet vozů: 3
počet hnaných podvozků: 3
počet běžných podvozků (bez pohonu): 3
počet míst 1. třídy: 9
počet míst 2. třídy: 232
výkon: 2040 kW
maximální rychlost: 160 km/h.
65 % podlahy je v tzv. nízkopodlažním provedení (v úrovni moderních nástupišť výšky 550 mm).
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: České dráhy