„Naše restaurační vozy a jejich nabídka jídel a nápojů jsou v mezinárodním měřítku velmi oceňované, proto chceme při přestavbě restauračních vozů na bistrovozy zachovat a dále rozšířit možnosti nabídky kvalitní gastronomie v našich vlacích. Kuchyně dostanou nové moderní zařízení včetně konvektomatů, které tam dosud chyběly. To umožní doplnit nabídku občerstvení. Zároveň se ale rozšíří model servírování jídel a nápojů přímo na místa cestujících, především v 1. třídě. Zachováme také roznášku občerstvení po celé soupravě formou minibaru. Ve velké části vozu pak dosadíme interiér 1. třídy, který nabídne další místa a umožní uspořit jeden vůz v soupravě, což se pozitivně promítne do efektivity provozu dálkových vlaků,“ říká Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu.
Přestavbou v dceřiné společnosti Českých drah DPOV, která byla realizací zakázky pověřena, projde nejprve devět vozů typu WRmee816 na nový typ ARmpee. S rekonstrukcí se začne už na podzim a první vozy by měly být uvedeny do provozu během první poloviny příštího roku. Později do přelomu let 2020/2021 se předpokládá také modernizace zbývajících restauračních vozů WRmee816, WRmee814 a ARmpee832, jejichž vzhled bude v maximální možné míře přizpůsoben většině nových bistrovozů, které vzniknou ze současných restauračních vagónů. České dráhy tak získají 27 moderních vozů s oddílem 1. třídy a se špičkovým zázemím pro poskytování občerstvení na palubě vlaků.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva