České dráhy nabízejí komerční pojmenování pro vybrané vlaky již řadu let. Díky tomu získá zadavatel širokou publicitu svého jména nebo pojmenování produktu na stanicích a ve vlacích, včetně jízdních řádů a jejich vyhledávačů na internetu. Cena je pak stanovena na základě konkrétního případu, například podle typu vlaku, tratě a dalších faktorů. Cena za roční pronájem jména vlaku se pak pohybuje v řádu stovek tisíc korun za rok. V minulosti nesly vlaky například komerční názvy Přerovský Zubr, Klidná síla nebo Náchodský Primátor.
Novinkou letošního roku je například pojmenování Pardubický Porter. Jedná se o komerční název vlaku, který si zadala a zaplatila soukromá společnost. Díky tomu se nyní tento název ozývá každý den opakovaně na 14 nádražích včetně těch největších a nejfrekventovanějších jako hlavní nádraží v Praze, Pardubicích nebo v Brně. Název vlaku je také v jízdních řádech, při hledání spojení na internetu se objeví při každém vyhledání tohoto spoje po celý rok a cestující se s ním setkají na mnoha dalších místech.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva