CENTROPOL ENERGY žádal, aby Krajský soud v Brně zrušil rozhodnutí předsedkyně Energetického regulačního úřadu Aleny Vitáskové z března loňského roku. V něm regulační úřad udělil Centropolu pokutu 80 000 korun za údajně agresivní obchodní praktiky.
Spor se tehdy vztahoval k případu, kdy jeden ze zákazníků podepsal s Centropolem smlouvu o dodávkách plynu. Zákazníka ovšem následně kontaktoval jeho tehdejší dodavatel a přesvědčil ho, aby dodavatele neměnil. Zákazník tedy svůj podpis odvolal. Bohužel administrativní chybou se odstoupení od smlouvy nepodařilo včas zaregistrovat a zákazníkovi CENTROPOL ENERGY dodával po tři týdny plyn. Jakmile byla chyba identifikována, byla sjednána okamžitá náprava a přijata interní opatření k zamezení podobných nedopatření do budoucna. V každém případě ani v jediné fázi jednání se zákazníkem nedošlo k nezákonnému postupu, naopak Centropol udělal maximum pro nápravu administrativního nedopatření.
Energetický regulační úřad ani v rámci odvolacího řízení nerespektoval předložené důkazy ze strany Centropolu a udělil společnosti pokutu. Dodavatel energií se proto obrátil na soud, který mu dal nakonec za pravdu. V rozsudku se uvádí: „Žalovaný (ERÚ) se tedy podle zdejšího soudu při aplikaci zákona o ochraně spotřebitele na zjištěný skutkový stav dopustil nezákonnosti, vyvolané nesprávným výkladem především § 5a zákona o ochraně spotřebitele.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva