ČEZ: 10 tipů, jak se nespálit při výběru dodavatele fotovoltaiky

15.05.2023 10:04 | Tisková zpráva

Rostoucí ceny energií, snaha o zvýšení energetické soběstačnosti a příspěvek v boji s klimatickými změnami – to jsou hlavní motivy, které přivedly desítky tisíc českých domácností k rozhodnutí investovat do vlastní střešní fotovoltaické elektrárny.

ČEZ: 10 tipů, jak se nespálit při výběru dodavatele fotovoltaiky
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Některé však za tuto zkušenost zaplatily příliš vysokou cenu, když narazily na nezkušené, nespolehlivé nebo neseriózní dodavatelské firmy. Jak se podobnému zklamání vyhnout? ČEZ čerpající z 25letých zkušeností s výstavbou, provozem a údržbou fotovoltaik přináší 10 tipů pro správný výběr dodavatele fotovoltaiky.

„Bohužel vidíme, že se na trhu vyskytují firmy, které současné obrovské poptávky zneužívají. Potenciálním zákazníkům například slibují nereálnou návratnost investice, ale například také nerealizovatelný termín instalace. Jsou firmy, které přijímají vysoký počet objednávek na instalaci solárních panelů, ale jejich instalační kapacity jsou malé a počet skutečně instalovaných elektráren nízký. Těchto firem je na trhu vícero a bohužel se jedná i o poměrně velké dodavatele technologií,“ říká generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.

10 tipů od ČEZ: Co může prozradit neseriózního dodavatele?

1. „Životopis“ je základ – je důležité vědět, jak dlouho firma existuje a působí v oboru (www.ares.cz, www.justice.cz). Pokud má za sebou jen roční historii nebo začala podnikat až během energetické krize, měl by to být pro zákazníka jasný varovný signál. I když malý neznamená automaticky špatný, často také bývá silnější zárukou velký zavedený dodavatel. Má za sebou stovky instalací a umí dodávat projekty šité skutečně na míru konkrétním potřebám zákazníka.

Větší firma znamená:

  • vybudovaný okruh prověřených dodavatelů,
  • dostupné sklady náhradních dílů napříč republikou,
  • spolehlivá zákaznická linka a flexibilní reklamační oddělení,
  • dostatečné servisní kapacity a dlouhodobé záruky na technologie i práci,
  • často je součástí větších skupin nebo společností, což snižuje riziko krachu,
  • lepší podmínky pro případnou budoucí spolupráci, např. při rozšiřování výkonu FVE nebo zapojování nových technologií.

2. Byli s firmou spokojeni další zákazníci? – napovědět mohou recenze ve vyhledávačích (např. www.caft.cz/hledam-profika/, www.novazelenausporam.cz/specialiste/) nebo reference na spotřebitelských diskusních fórech, např. jak často a kvalitně s nimi firma komunikovala. Vhodné je kombinovat zdroje informací, jednotlivé falešné recenze jsou totiž běžné.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

odolatelnost politiků

Nejde jen o poplatky! Koalice také přeci tvrdila, že nebude zvyšovat daně a stejně je zvýšila. Vím, že jí to můžeme spočítat ve volbách, ale nebylo by ještě lepší, kdybysme jako občané měli možnost politiky odvolat i během volebního období?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR: Lesníci chystají v jihomoravských luzích jarní záplavy

10:34 Lesy ČR: Lesníci chystají v jihomoravských luzích jarní záplavy

Tradiční jarní zaplavování lužních lesů vodou začaly 28. března mezi Lednicí a Břeclaví. Lesníci pos…