Některé však za tuto zkušenost zaplatily příliš vysokou cenu, když narazily na nezkušené, nespolehlivé nebo neseriózní dodavatelské firmy. Jak se podobnému zklamání vyhnout? ČEZ čerpající z 25letých zkušeností s výstavbou, provozem a údržbou fotovoltaik přináší 10 tipů pro správný výběr dodavatele fotovoltaiky.
„Bohužel vidíme, že se na trhu vyskytují firmy, které současné obrovské poptávky zneužívají. Potenciálním zákazníkům například slibují nereálnou návratnost investice, ale například také nerealizovatelný termín instalace. Jsou firmy, které přijímají vysoký počet objednávek na instalaci solárních panelů, ale jejich instalační kapacity jsou malé a počet skutečně instalovaných elektráren nízký. Těchto firem je na trhu vícero a bohužel se jedná i o poměrně velké dodavatele technologií,“ říká generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.
10 tipů od ČEZ: Co může prozradit neseriózního dodavatele?
1. „Životopis“ je základ – je důležité vědět, jak dlouho firma existuje a působí v oboru (www.ares.cz, www.justice.cz). Pokud má za sebou jen roční historii nebo začala podnikat až během energetické krize, měl by to být pro zákazníka jasný varovný signál. I když malý neznamená automaticky špatný, často také bývá silnější zárukou velký zavedený dodavatel. Má za sebou stovky instalací a umí dodávat projekty šité skutečně na míru konkrétním potřebám zákazníka.
Větší firma znamená:
- vybudovaný okruh prověřených dodavatelů,
- dostupné sklady náhradních dílů napříč republikou,
- spolehlivá zákaznická linka a flexibilní reklamační oddělení,
- dostatečné servisní kapacity a dlouhodobé záruky na technologie i práci,
- často je součástí větších skupin nebo společností, což snižuje riziko krachu,
- lepší podmínky pro případnou budoucí spolupráci, např. při rozšiřování výkonu FVE nebo zapojování nových technologií.
2. Byli s firmou spokojeni další zákazníci? – napovědět mohou recenze ve vyhledávačích (např. www.caft.cz/hledam-profika/, www.novazelenausporam.cz/specialiste/) nebo reference na spotřebitelských diskusních fórech, např. jak často a kvalitně s nimi firma komunikovala. Vhodné je kombinovat zdroje informací, jednotlivé falešné recenze jsou totiž běžné.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva