Aprílové žertíky střídá každoročně téma o něco vážnější. Světový den zvýšení povědomí o autismu, který připadá právě na 2. dubna, má za cíl zvýšit informovanost veřejnosti o poruchách autistického spektra a formou besed a návštěv sdílených prostor podpořit vzájemné porozumění a bořit předsudky. V tento den se lidé na celém světě zapojují do osvětové kampaně Light it up blue, u nás s názvem Česko svítí modře, kterou iniciuje platforma Naděje pro autismus. Každým rokem se do ní zapojují firmy, podniky a veřejné instituce, které modře nasvítí své budovy, i jednotlivci, kteří se oblečou do modrého.
A proč modře? Modrá je barvou komunikace a sebevyjádření, což je jedna z oblastí, ve které mají lidé s autismem největší potíže.
„Skupina ČEZ spolu s Nadací ČEZ podporují dlouhodobě mnoho organizací, které pomáhají lidem s autismem. Letos jsme se již popáté zapojili do kampaně Česko svítí modře, kdy jsme nasvícením našich objektů po celé České republice snažili poukázat na důležitost komunikace o autismu a vzbudit zájem okolí o toto závažné téma. S organizacemi věnujícím se autismu spolupracují i naši zaměstnanci, kteří chodí do těchto organizací pomáhat v rámci firemního dobrovolnictví, přispívají finančně v rámci firemní sbírky „Plníme přání, myslíme na druhé“, nakupují výrobky chráněných dílen na vánočních a velikonočních trzích a svůj zájem o téma projevují někteří i tak, že 3. dubna přišli oblečeni v modrém“, říká Michaela Chaloupková, leader udržitelného rozvoje a členka představenstva Skupiny ČEZ. Do modra se přebarvil i firemní intranet.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva