V ní drží podíl i ČEZ prostřednictvím svého kapitálového fondu Inven Capital. Využívání cloudových služeb místo osobních počítačů a účinné chlazení herních serverů by mohlo snížit emise v herním průmyslu až o 70 %.
Deutsche Telekom spustil pro zákazníky, kteří rádi hrají on-line, pilotní aplikaci MagentaGaming, která zpřístupňuje zdarma 100 her v gaming cloudu. To znamená, že hráči nepotřebují mít vlastní výkonné přístroje a oblíbenou střílečku si mohou zahrát i na běžném chytrém telefonu. Chlazení výkonného herního serveru umístěného v Bonnu zajišťuje technologie od společnosti Cloud&Heat, která se právě na účinné chlazení data serverů vodou specializuje. Nahrazení individuálních herních PC systémem cloudu a efektivně chlazeného centrálního serveru s kapacitou 160 hráčů v hodině sníží emise CO2 až o 44.000 g, což představuje pokles zhruba 70 %.
„Jedním hlavních hledisek pro umístění našeho herního datového centra byla kromě co nejnižšího možného reakčního času (latence) a vzdálenosti k zákazníkům také dostupnost elektřiny a produkce odpadního tepla. Díky technologii od společnosti Cloud&Heat slibujeme, že se naše služby bude ještě efektivnější, a především významně přispějeme k lepšímu životnímu prostředí,“ řekl Dominik Lauf, programový vedoucí MagentaGaming Deutsche Telekom.
"Budoucnost herního průmyslu spočívá v cloudovém hraní. Jsme rádi, že naše technologie rozhodujícím způsobem přispívá k udržitelnosti potřebné IT infrastruktury,“ říká Nicolas Röhrs, výkonný ředitel a spoluzakladatel Cloud&Heat Technologies.
Drážďanská společnost Cloud&Heat Technologies se specializuje právě na výstavbu efektivní digitální infrastruktury. Mezi její vlajkové služby patří například unikátní řešení využívající teplo ze serverů k vytápění a ohřevu vody pro komerční prostory. Díky němu lze dosáhnout až o 50 % nižších provozních nákladů data centra oproti konvenčnímu řešení. Venture kapitálový fond Skupiny ČEZ Inven Capital do Cloud&Heat vstoupil v roce 2017.
Počítačové hry tvoří s přibližně 2,3 miliardami uživatelů jednu z nejvýznamnějších sekcí světového zábavního průmyslu. Nárůst popularity hraní na mobilních zařízeních přitom nahrává právě cloudovému gamingu. Podle studie společnosti ABI Research by počet hráčů využívajících gaming cloudy mohl do roku 2024 stoupnout ze současných zhruba 7 na cca 42 milionů. Energetická náročnost herních aplikací přitom mnohonásobně převyšuje streamování hudby a filmů, proto se poskytovatelé těchto aplikací poohlížejí po vhodných technologických řešeních.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva