ČEZ: Elektromobily vyrazí na Dlouhé stráně a Štěchovice

16.08.2018 20:24 | Zprávy

Pětice nových elektromobilů poslouží energetikům ve čtyřech krajích České republiky při plnění pracovních povinností.

ČEZ: Elektromobily vyrazí na Dlouhé stráně a Štěchovice
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Počet elektromobilů jezdících po silnicích České republiky aktuálně překročil hranici 2000 vozů. Loni přibylo 400 vozů na elektrický pohon, letos zatím jen do konce července 407 elektrických aut. V rámci Skupiny ČEZ momentálně jezdí více než třicítka elektromobilů. Nově je mezi nimi i pětice elektrických aut pořízených s využitím dotace programu OPPIK (I. Výzva nízkouhlíkové technologie).

Elektromobily Hyundai Ionic pořízené z těchto prostředků využijí zaměstnanci vodních elektráren v lokalitách Dlouhé stráně, Štěchovice, klasické elektrárny a teplárny Mělník a Trmice, specialisté společnosti ČEZ ESCO v Plzni a technici společnosti ČEZ Energetické služby v Ostravě. Současně získali i moderní dobíjecí wallboxy k doplňování baterií vozů.

„Flotila vozů Skupiny ČEZ po celé republice čítá dnes více než 4500 vozidel, v řadě případů jde o speciály do terénu, kam se elektromobily nehodí. Je ale dobrou zprávou, že své místo si mezi našimi silničními vozy stále častěji nacházejí také automobily na ekologický pohon,“ sdělil Peter Tölgyesi, ředitel úseku Nemovitosti a dopravní služby společnosti ČEZ Korporátní služby, která spravuje vozy Skupiny ČEZ.

„Jsme rádi, že pozitivní jízdní vlastnosti elektromobilů si budou moci vyzkoušet naši kolegové přímo na dvojici našich vodních elektráren. Vnímám to současně jako symbol pro spotřebu čisté energie v místech, kde ekologickou elektřinu už desítky let vyrábíme,“ podotkl ředitel Organizační jednotky Vodní elektrárny ČEZ Petr Maralík.

Elektromobil uvedeného typu se vyznačuje dojezdem 280 km na jedno plné nabití akumulátoru, spotřebou 115 Wh/km a maximální dosažitelnou rychlostí 165 km/h. Elektromobily budou mít na svých cestách po republice zázemí nejen ve wallboxech instalovaných v jejich základnách, ale také v síti veřejných dobíjecích stanic Skupiny ČEZ, která už se v současnosti svým rozsahem vyrovnává větším řetězcům klasických čerpacích stanic.

Nabídka Skupiny ČEZ pokrývá oblast elektromobility komplexně. Společnost ČEZ Prodej počátkem letošního roku přišla s produktem „Elektřina pro dobíjení“, který kombinuje výhodné ceny elektřiny pro dobíjení doma i v síti veřejných dobíjecích stanic ČEZ a současně garantuje, že spotřeba zákazníkovy domácnosti byla pokryta elektřinou z obnovitelných zdrojů. Ještě v letošním roce bude následovat další set produktů usnadňujících přechod domácností k elektromobilitě. Společnost ČEZ ESCO současně nabízí širokou paletu souvisejících služeb a produktů pro firmy, municipality a kraje. Jde např. o návrh a instalaci dobíjecích stanic na klíč, elektrifikaci automobilových flotil, platformy pro dobíjení, včetně IT řešení, pronájmy či prodeje elektromobilů nebo wallboxy a kabely pro dobíjení. Pro samosprávy ČEZ nabízí realizaci a provoz dobíjecích stanic pro elektrobusy či návrhy konceptu elektromobility pro jednotlivá města a regiony. Mezi významné zákazníky poslední doby patří Dopravní podnik hl. m. Prahy nebo Ústecký kraj.

Odhady dalšího vývoje elektromobility v ČR hovoří v horizontu několika let o ročních prodejích v řádu tisíců elektromobilů a plug-in hybridů. Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v České republice se elektrická auta definitivně stávají běžnou součástí zejména městského provozu. Vyšší dojezd nových typů elektrických vozů v kombinaci s hustší sítí veřejných dobíjecích stanic také definitivně otevírají pro elektromobilitu cestování mezi městy.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Zuzana Ožanová byl položen dotaz

Poděkováni ODS

Začal jsem manuálně pracovat v létě roku 1967, kdy mi bylo 15.let. Dnes v roce 2024, listopad musím pracovat stále. Jsem docentem na vysoké škole.Pracuji tedy 57 let. Bohužel musím! Myslíte že je to správné? Důvod je udržení alespoň průměrné životní úrovně. Děkuji za vysvětlení.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Platforma pro zdravý stavební zákon: Řešení DSŘ nedostatečně zohledňuje problémy při podávání žádostí z prvních měsíců

13:21 Platforma pro zdravý stavební zákon: Řešení DSŘ nedostatečně zohledňuje problémy při podávání žádostí z prvních měsíců

Vyjádření k bypassu digitalizace stavebního řízení