ČEZ: Jaderné, vodní a větrné elektrárny si virtuálně prohlédlo téměř 45 tisíc lidí

19.06.2021 8:40 | Zprávy

Celkem 1391 virtuálních prohlídek připravil ČEZ pro zájemce o energetiku během koronavirové pandemie. V době zavření infocenter i elektráren se k jadernému reaktoru, k vodní turbíně nebo do strojovny větrné elektrárny virtuálně podívalo téměř 45 tisíc lidí.

ČEZ: Jaderné, vodní a větrné elektrárny si virtuálně prohlédlo téměř 45 tisíc lidí
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Navíc od konce dubna se prohlídky vysílaly z moderního televizního studia. Dnešní odpolední virtuální prohlídka z Jaderné elektrárny Dukovany pro studenty gymnázia z Českých Budějovic, Olomouce a Prahy, byla  poslední. Od 1. července Skupina ČEZ opět otevírá svá informační centra.

„Bylo to pro nás skvělé zpestření distanční výuky.“ „Moderátoři byli výborní, se žáky komunikovali, nedovolili jim jen bezduše sedět.“ „Všichni jsme sledovali se zájmem a dokonce si i něco pamatujeme.“ Taková hodnocení nejčastěji zaznívala na adresu virtuálních prohlídek jaderných, vodních, větrných a fotovoltaických elektráren. Své bezemisní zdroje ČEZ školám a veřejnosti zpřístupnil 30. listopadu loňského roku v reakci na předchozí zavření svých infocenter kvůli koronavirové pandemii. Od konce dubna je navíc vysílal z interaktivního televizního studia. Moderní technika umožnila propojit unikátní 3D modely, animace a videa ze zákulisí provozu elektráren. 

Vše pak doplňovaly fyzikální pokusy, rekvizity dovezené přímo z elektráren nebo soutěže o ceny. Studenty i veřejnost netradiční forma bavila. „Děkuji za perfektní prohlídku JE Dukovany. To, že jsme mohli nahlédnout do reaktorové haly, k turbínám a na chladicí věž, bylo skvělé. Děkuji i za prezentaci, v další fyzice se k návštěvě JE Dukovany vrátíme“ sdělila s poděkováním za sebe i svoji kvartu fyzikářka a třídní učitelka Hana Stravová z moravského gymnázia.

Dnešní závěrečný den virtuálních prohlídek byl věnován Jaderné elektrárně Dukovany, kterou si on-line prohlédlo přes 15 tisíc posluchačů. Srovnatelný počet se podíval i do Temelína a s obnovitelnými zdroji energie se seznámilo téměř 9 tisíc lidí.

Od 1. července ČEZ otevře svá infocentra

Na každý pracovní den ČEZ vypsal až osm termínů hodinových exkurzí – dopoledne pro školy, odpoledne i pro veřejnost. Připojení probíhalo přes platformu MS Teams. Zájem překvapil i samotné energetiky. „Jsme rádi, že se prohlídky mezi školami i u veřejnosti ujaly. Pro velký zájem jsme museli některé školy na prohlídkách spojovat či přidávat další termíny. Teď se ale vracíme k normálnímu fungování a virtuální svět vystřídá o prázdninách realita. Od 1. července totiž otevíráme naše infocentra, kam všechny zájemce srdečně zveme,“ uvedla Kateřina Bartušková, vedoucí informačních center Skupiny ČEZ.

Projekt „Virtuálně v elektrárně“ doplnil vzdělávací aktivity, které Skupina ČEZ nabízela dětem i učitelům navzdory epidemii. V on-line prostředí například pokračovaly interaktivní besedy Energie – budoucnost lidstva, týdně také přibývaly novinky a zajímavosti na vzdělávacím portálu www.svetenergie.cz.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

MUDr. Ivo Trešl byl položen dotaz

očkování

Vážený pane doktore, ráda bych využila možnosti se vás zde zeptat na jednu věc. Když se nechám očkovat proti černému kašli, znamená to, že ho nemůžu dostat nebo je to jak s vakcínou proti covidu? A ještě na jak dlouho mě případně očkování proti nákaze ochrání? A když už jsem nakousla téma covid, pro...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS ČR: Hasiči pořídí osobní balistickou ochranu, bude je chránit i před výbuchy při požáru

22:31 HZS ČR: Hasiči pořídí osobní balistickou ochranu, bude je chránit i před výbuchy při požáru

Generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR plánuje pořídit prostředky osobní balistické o…