Před lety energetici zavedli přepravu kol pro své zaměstnance především kvůli jejich bezpečnosti. Ti si ráno většinou ještě za zhoršené viditelnosti mohou své bicykly přepravit na elektrárnu a z práce domů se pak vrací na kole většinou za mnohem lepších podmínek. „Cyklobus využívám pravidelně už několik let. Pokud neprší, tak jezdím každý den, celou sezónu. Ráno se svezu autobusem, odpoledne jedu na kole. Pro cyklisty pracující na elektrárně je to opravdu dobrá služba,“ uvedl Karel Dvořáček z I&C Energo, který byl prvním letošním cyklistou, který využil ranní cyklobus z Českých Budějovic do Temelína.
Netradiční benefit má i nečekané přínosy pro životní prostředí. Výměnou vozidla za kolo temelínští zaměstnanci ročně ušetří přibližně tunu CO2. Podle údajů z Evropského parlamentu patří osobní automobily mezi největší emitenty CO2. Na celkových emisích vytvořených v dopravě se podílejí 60,7 procenty. (pozn: Emise CO2 z aut: fakta a čísla (infografika) | Zpravodajství | Evropský parlament (europa.eu).
Jako cyklobus funguje polovina z deseti linek navážejících pracovníky ČEZ z Českých Budějovic do Temelína. Lidé za přepravu kol přitom nic neplatí, ta je v ceně jízdného. Celkově od roku 2012 přepravily temelínské cyklobusy 6 589 jízdních kol.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva