Učitelé mohou získané poznatky využít při výuce a také při přípravě svých žáků na jejich budoucí zaměstnání a odbornou profesi. Projekt Jaderná akademie připravila Skupina ČEZ ve spolupráci se sdružením Energetické Třebíčsko.
Jaderná akademie se měla původně konat jako seminář s přednáškami a diskusí s odborníky, zakončený prohlídkou provozu jaderné elektrárny. Z důvodu nastavených preventivních opatření proti šíření koronaviru však museli energetici přijmout náhradní řešení. První ročník jaderné akademie připravili formou samovzdělávání prostřednictvím videopřednášek odborníků z elektrárny, které v průběhu června předávají učitelům základních a středních škol v regionu elektrárny. Vznikla tak první virtuální přednáška, jejímž prostřednictvím se posluchači seznámí s moderními technologiemi zvažovanými pro nový jaderný zdroj, personálních kapacitách či s odpověďmi týkajícími se například dostatku surové vody v Dalešické přehradě pro chlazení souběžného provozu obou elektráren. Součástí je také informace o možnostech spolupráce škol se Skupinou ČEZ.
„Informovanost pedagogů je velmi důležitá! A to nejen těch na středních a vysokých školách, se kterými Skupina ČEZ aktivně spolupracuje řadu let, ale také na těch základních. Právě zde nyní v lavicích sedí budoucí odborníci, pro které může být stavba nové jaderné elektrárny zajímavou příležitostí pro budoucí pracovní uplatnění“, říká Linda Navrátilová, specialistka náboru Skupiny ČEZ.
Jaderná akademie navazuje/doplňuje projekty Jaderná maturita a Letní univerzita. Po studentech středních a vysokých škol tak mohou své znalosti prohlubovat i učitelé.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva