ČOI: Diskriminaci spotřebitele nelze tolerovat

28.02.2015 21:23 | Zprávy

Inspektoři České obchodní inspekce celoročně monitorují všechny formy možné diskriminace spotřebitele, a to jak při prodeji výrobků a poskytování služeb, tak i případy diskriminace osob se zdravotním postižením.

ČOI: Diskriminaci spotřebitele nelze tolerovat
Foto: Česká televize
Popisek: ČOI

Zákon o ochraně spotřebitele zakazuje prodávajícím a poskytovatelům služeb jakýmkoliv způsobem spotřebitele diskriminovat. V roce 2014 bylo uskutečněno 1254 kontrol, při kterých byla prioritou právě kontrola dodržování tohoto zákazu. Při sledování a prověřování možné diskriminace z důvodu národnostní, rasové nebo etnické příslušnosti byli v maximální míře využiti jazykově vybavení inspektoři a také romské inspektorky.  Diskriminační jednání bylo kontrolovaným subjektům prokázáno ve 44 případech a pravomocné pokuty v celkové výši přes 1 milion korun byly v hodnoceném období uloženy v 16 z nich. „Ve srovnání se dvěma předchozími roky vzrostl počet prokázaných případů diskriminace spotřebitele na více než dvojnásobek, a to i přes skutečnost, že Česká obchodní inspekce věnuje této problematice soustavnou pozornost. Jakékoliv projevy diskriminačního jednání poškozující spotřebitele považuji ve vyspělé společnosti za nepřijatelné, a proto je naším cílem postihovat je a hledat taková řešení, aby k dalším případům diskriminace, pokud možno, nedocházelo,“ řekl Mojmír Bezecný, ústřední ředitel ČOI.

V roce 2014 bylo v rámci kontrolní akce provedeno celkem 1254 kontrol, při nichž inspektoři prověřovali, zda nedochází ze strany prodávajících k diskriminaci spotřebitelů, jejíž projevy ve všech formách zákon o ochraně spotřebitele zakazuje. Při kontrolách bylo rovněž ověřováno plnění dalších povinností prodávajících, vycházejících z ustanovení obecně závazných právních předpisů, jejichž dodržování je předmětem dozoru České obchodní inspekce. Některou z forem diskriminace spotřebitele prokázali inspektoři v celkem 44 případech (3,5 % z provedených kontrol). Různá porušení stanovených povinností byla přitom zjištěna celkem v 639 případech (51,0 %). Při ověřování možné diskriminace spotřebitele z důvodu rasy či etnika byly v maximální míře využívány zkušené romské inspektorky, při podezření na diskriminaci z důvodu národnosti suplovali cizince dobře jazykově vybavení inspektoři.

Středočeský a Hl. m. Praha

134

45

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Evropská unie prosazuje šmírování vaší soukromé komunikace přes mobil

Je to pravda? Aspoň to tvrdí Okamura. A jestli ano, nemyslíte, že je to dost přes čáru? A kdo jako přesně by měl podle EU mít právo číst soukromou korespondenci? A to jako kohokoliv, jen tak?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Plzeňští celníci zajistili chráněné mořské koníky v prodejně potravin

22:31 Celní správa: Plzeňští celníci zajistili chráněné mořské koníky v prodejně potravin

Lahev s chráněnými mořskými koníky nalezli plzeňští celníci v rámci své běžné kontrolní činnosti.

reklama