Výsledkem jejich aktivity je facebooková stránka Ochránce spotřebitele. Jejím maskotem se stala sova jako symbol moudrosti při nákupu. V současné době má 499 fanoušků, jejich počet stoupá a s ním i zájem o informace týkající se ochrany a práv spotřebitelů.
„Ochranu spotřebitele považuji za jednu z nejvyšších priorit. Pro její zlepšení jsme udělali již řadu opatření, ale hodlám v nich pokračovat a spotřebitelům ještě více pomáhat. Rozhodl jsem se proto založit též tento profil jako pomocníka, rádce a informační platformu pro ty, kteří nakupují a s nakupováním mají své zkušenosti. Profil přitom nenahrazuje standardní postupy a formální právní kroky, které jsou platné v oblasti ochrany spotřebitelských práv,“ říká ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.
Publikované příspěvky vycházejí z aktuální situace na trhu a důležitá je tak spolupráce s Českou obchodní inspekcí. Představeny již byly rady týkající se výběru vánočních dárků, koupě vánočního stromku či nákupů v e-shopech. Následovaly informace směrované k povánočním výprodejům či k výměně nevhodného vánočního dárku. Sova je tu také od toho, aby lidem pomáhala v případě, že neuspěli s reklamací či jim došla špatná zásilka z e-shopu.
Vedle kontaktů a spotřebitelských informací od institucí, které se zabývají ochranou spotřebitele, jsou důležitou součástí profilu také odkazy na zpravodajské portály, poznámky anebo fotky dne. Vždy je ovšem kladen důraz na spotřebitele.
Jsou to právě spotřebitelé, kteří se mohou stát spoluautory stránky. Slouží k tomu příspěvky návštěvníků, kde se můžete podělit o svoje zkušenosti či poznatky a pomoci tím ostatním.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva