Nejedná se o dodavatele energií, ale pouze o zprostředkovatele, kteří mohou telefonicky či osobně kontaktovat domácnosti s tím, že kvůli krachu dodavatelů či zvýšení cen energií pomohou spotřebitelům najít nového dodavatele, respektive přejít výhodněji k jinému, jimi vybranému dodavateli. Při změně dodavatele energií buďte opatrní. Vždy věnujte pozornost tomu, s kým se chystáte vstoupit do smluvního vztahu a zda jste si jisti, že se jedná o důvěryhodného partnera. Rozlišujte mezi dodavatelem energie a zprostředkovatelem uzavření smlouvy o dodávce energií (zprostředkovatelem).
Lidé, kteří mají uzavřenou smlouvu o dodávkách elektřiny či plynu s dodavatelem, který ukončil svou činnost, mají nyní půl roku na to, aby si našli nového dodavatele. Elektřinu i plyn jim nyní šest měsíců bude poskytovat tzv. dodavatel poslední instance.
Aktivity zprostředkovatelů budou zacíleny právě na skupinu spotřebitelů, která je postižena ukončením činnosti původních dodavatelů energií, a cítí se tedy v tuto chvíli ohrožena. Na základě předchozích zkušeností lze předpokládat, že spotřebitelé budou zprostředkovateli oslovováni jak v rámci podomního prodeje, kdy je spotřebitel přímo konfrontován se zprostředkovatelem a jeho přesvědčovacími metodami, tak i na dálku (telefonicky, e-mailem, atp.) a může být vystaven přesvědčovacím technikám například v podobě kladení otázek a odpovědí na ně. Ve většině případů se jedná o předem nacvičené marketingové strategie a metody, přizpůsobené konkrétní skupině spotřebitelů, které mají za cíl přimět spotřebitele k okamžitému podpisu smlouvy, a které se pohybují na hraně zákona.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva