„Že téměř polovina všech žádostí o mimosoudní řešení sporů skončí dohodou, to je výborná zpráva především pro spotřebitele, kterým před novelou zákona o ochraně spotřebitele nezbývalo nic jiného než se obrátit na soud,“ říká ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek. Vedoucí oddělení mimosoudního řešení sporů České obchodní inspekce Tomáš Večl dodává: „Snažíme se překonat problémy v komunikaci a pomoci tam, kde může být pro strany obtížné určit, na čí straně je právo“.
Odmítnuto ze strany ČOI muselo být 200 žádostí z těchto důvodů:
• Navrhovatel nebyl spotřebitel.
• ČOI nebyla věcně příslušným subjektem pro mimosoudní řešení spotřebitelského sporu.
• Návrh byl podán po uplynutí lhůty 1 roku od uplatnění práva u prodávajícího poprvé.
• Návrh nebyl podepsán, přestože byl spotřebitel požádán o podepsání návrhu.
• Návrh nebyl doplněn, přestože byl spotřebitel vyzván k doplnění návrhu a dodání podkladů, které dokazují jeho tvrzení.
• Návrh byl zjevně bezdůvodný.
• Ve sporu již rozhodoval soud.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva