Nákup a prodej v obchodech
Spotřebitel, který se rozhodne pro nákup v klasickém obchodě, může uplatnit stejná práva u stánkového prodeje, obchodů, kde je v prodeji spotřební zboží za akční ceny nebo sezónní slevy. V takových obchodech by spotřebitel i prodávající neměl zapomínat:
- zboží musí být opatřeno povinnými informacemi – cenou, informacemi v českém jazyce, informacemi o výrobku (např. materiálové složení), jak výrobek správně používat aj.
- na vyžádání vydat doklad o zakoupení se všemi náležitostmi (spotřebitel musí o doklad požádat, není to automatická povinnost prodejce, na vyžádání však prodejce doklad musí vydat)
- správně účtovat
- na správné míry a váhy zboží ? může spotřební zboží reklamovat během prvních dvou let, tato doba se automaticky prodlužuje s reklamací
- není nutný originální obal ani účtenka, spotřebitel ale musí být schopen doložit nákup zboží, např. výpisem z bankovního účtu
- o reklamaci by mělo být rozhodnuto ihned, u složitějších případů do 3 dnů
- vyřídit reklamaci (odstranit vadu) – maximálně do 30 dnů
- případné výdaje spotřebitele spojené s oprávněnou reklamaci hradí prodejce
- spotřebitel neuspěje s reklamací zboží, o jehož poškození věděl před koupí nebo kvůli kterému bylo zboží zlevněno
- některé obchody nabízí možnost zakoupené zboží vyměnit nebo vrátit, tato služba je nad rámec jejich zákonných povinností, a proto je dobré o této možnosti se předem informovat
E- shop
Internetové obchody jsou stále oblíbenější formou nákupů. Vzhledem tomu, že se objevuje v této oblasti prodeje stále více varovných signálů, na některé z nich upozorňujeme:

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva