Po přijetí tohoto zákona obdržela Česká obchodní inspekce (jako dozorový orgán ve smyslu ust. § 3 odst. 3 zákona) řadu dotazů na jeho výklad. Níže uvádíme souhrn nejčastějších dotazů a odpovědí.
Výklad pojmu „prodejní plocha“
Pojem „prodejní plocha“ není v českém právním řádu blíže vymezen, proto Česká obchodní inspekce bude při kontrolní činnosti vycházet z nařízení Komise (ES) č. 250/2009 ze dne 11.3.2009, kterým se provádí nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 295/2008, pokud jde o definice ukazatelů, technický formát pro předávání údajů, požadavky na dvojí oznamování pro NACE Rev. 1.1 a NACE Rev. 2 a odchylky, které lze udělit pro strukturální statistiku podniků, ve kterém je v příloze I „Definice ukazatelů“ definována prodejní plocha jako „odhadnutá velikost povrchové plochy (v m2) části provozovny, která je určena pro prodej a vystavení zboží, tj.:
• celková plocha, kam zákazníci mají přístup, včetně zkušebních místností,
• plocha zabraná prodejními pulty a výklady,
• plocha za prodejními pulty, kterou používají prodavači.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva