Pro instalaci mostu byla použita dvě mostová pole, jedno ze systému AM 70 EX a druhé ze systému AM 50 EX. Číslice v názvech systému označují orientační bezpečnou nosnost v tunách podle standardu NATO. Instalaci zajistil mostní automobil AM-70 EX, osmikolové vozidlo na podvozku Tatra Force.
Jiří Talanda, výrobní ředitel Excalibur Army, uvádí: „Prosba ze strany IZS, zda je v silách naší firmy zajistit provizorní přemostění řečiště, k nám dorazila ve čtvrtek 19. září a majitel skupiny CSG, do které naše firma patří, pan Michal Strnad, okamžitě rozhodnul, abychom poskytli IZS vše, co máme k dispozici. Neváhali jsme ani vteřinu a pustili se do přípravy dvou mostních systémů, které máme v našem areálu a které využíváme pro prezentaci zákazníkům. V pátek bylo upřesněno, že místem instalace je Česká ves u Jeseníku, kde byla potřeba IZS k přemostění vodního toku největší.“
Instalace mostu na místě začala v pátek 20. září krátce po 19. hodině ve spolupráci ženistů Armády ČR, příslušníků HZS a týmu společnosti Excalibur Army. Jednalo se o mimořádně složitou lokalitu na hranici technických možností kvůli šířce koryta, rozdílu ve výšce obou břehů řeky, nedostatku místa pro manipulaci a poškození říčního dna, do kterého bylo třeba zapustit podpěry. První mostové pole bylo položeno v pátek po 23. hodině, ale bylo třeba zlepšit stabilitu konstrukce. Po konzultaci s expertem Univerzity obrany na ženijní konstruce, doc. Pavlem Maňasem, se tým na místě rozhodl pro novou instalaci. Proto bylo mostní pole vyzvednuto z řečiště a pokládka proběhla znovu. Most byl předán do užívání IZS v neděli 22.9. ve 13 hodin.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva