V maloobchodě kromě motorových vozidel (CZ-NACE 47) se sezónně očištěné tržby snížily reálně meziměsíčně o 0,4 %. Tržby očištěné o kalendářní vlivy meziročně vzrostly o 5,6 %, neočištěné se zvýšily o 6,8 % (v listopadu 2015 bylo o jeden pracovní den více než v listopadu 2014). Neočištěné tržby za prodej pohonných hmot vzrostly meziročně o 12,0 %, za prodej nepotravinářského zboží o 8,6 % a potravin o 2,9 %.
V porovnání s listopadem 2014 všechny hlavní sortimentní skupiny prodejen zaznamenaly růst tržeb. Dlouhodobě nejvyšší tempa růstu tržeb vykazoval prodej zboží přes internet nebo prostřednictvím zásilkové služby (nyní o 19,9 %). Vyšší zájem spotřebitelé projevili rovněž o nákupy počítačového a komunikačního zařízení (růst tržeb o 9,0 %), výrobků pro kulturu, sport a rekreaci (o 8,7 %), farmaceutického, zdravotnického a kosmetického zboží (o 7,1 %), výrobků pro domácnost (o 6,8 %) a oděvů a obuvi (o 4,9 %). Tržby v prodejnách s potravinami se také zvýšily, i když nižším tempem než v prodejnách se spotřebním zbožím. Ve specializovaných prodejnách potravin vzrostly tržby o 3,8 % a v nespecializovaných prodejnách s převahou potravin, které jsou objemově významnější skupinou, o 2,8 %.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva