Po krátké tiskové konferenci bude následovat exkurze do laboratoří katedry a představení posledních výsledků jejího výzkumu.
Katedra počítačové grafiky a interakce Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze se dlouhodobě řadí k prestižním vědeckým pracovištím ve svém oboru. Za poslední dva roky představila světu například unikátní navigační aplikaci pro nevidomé Naviterier, využívající precizně zpracovaných mapových podkladů projektu ROUTE4ALL, nebo software Puppetron, který vznikl v týmu doc. Daniela Sýkory a následně jej odkoupila firma Adobe Inc. Ten dokáže věrně přenést výtvarný styl z existujícího ručně malovaného portrétu do videa obsahujícího reálnou lidskou tvář. Ve stejné výzkumné skupině vznikl i nástroj pro automatickou stylizaci 3D obrazu StyLit.
Katedra se ve výuce věnuje nejen klasickým oborům Počítačová grafika či Uživatelská rozhraní, ale rozvíjí i výuku propojující technické a umělecké směry (v dceřiném Institutu Intermédií) a nově zahájila výuku v moderním oboru Počítačové hry. V této oblasti jmenujme např. aktivitu dalšího člena katedry, doc. Adama Sporky, který vyvinul originální řešení pro plynulé změny hudby reflektující aktuální stav hry ve známé české počítačové hře Kingdom Come.
Vedoucí katedry počítačové grafiky a interakce, prof. Jiří Žára, k tomuto významnému milníku uvedl: „Jsem hrdý na svůj tým, který v rámci akademické obce České republiky nyní představuje pracoviště s největším rozsahem výuky v oboru a současně s největším mezinárodně uznávaným publikačním výkonem.“
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva