ČVUT: Koncepty pro společnost budoucnosti představuje série videí z CIIRC

02.09.2021 9:15 | Zprávy

V sérii videospotů nazvané „Engineering a Truly Intelligent Future“, která vznikla na Českém institutu informatiky, robotiky a kybernetiky (CIIRC) ČVUT, se pomocí mikro-příběhů představuje široké i odbornější veřejnosti rozmanitý svět současné vědy.

ČVUT: Koncepty pro společnost budoucnosti představuje série videí z CIIRC
Foto: ČVUT
Popisek: ČVUT, logo.

Naši ambasadoři, zavedené vědecké kapacity společně s nadějnými studentkami a studenty prezentují svůj výzkum a projekty z mnoha oborů – od teorie automatického řízení a obecné umělé inteligence třeba po drony létající v hejnech.

V sérii ukazujeme pestrost vědecké práce a oslavujeme její hravost a kreativitu. Zároveň zviditelňujeme aktuální a hmatatelné výsledky a využití vědy v běžném životě – například inovativní způsob výroby a uchovávání tepla, ověřování kritické spolehlivosti systémů pomocí počítačové matematiky nebo vzdálenou kontrolu plicních ventilátorů a monitorů vitálních funkcí (což výrazně pomáhá zlepšit kvalitu lékařské péče např. během covidu-19).

„Na CIIRC ČVUT rozvíjíme i koncepty budoucnosti – například v oblasti urbanismu a inteligentních měst, autonomního řízení nebo průmyslové výrobě a energetice,“ říká Alena Nováková, manažerka komunikace CIIRC ČVUT, která měla video spoty na starosti a dodává: „Multioborová spolupráce, orientace na praktickou aplikaci, podpora excelentního základního výzkumu; to vše s ohledem na rozvoj směrem ke společnosti budoucnosti se odráží v claimu ‚Engineering  a Truly Intelligent Future‘.

„Ve videích jsme dali prostor nejen výrazným vědeckým osobnostem, jako jsou prof. Vladimír Kučera, který je světově proslulý díky jeho jméno nesoucí Youla-Kučerově parametrizaci nebo Tomáš Mikolov, aktuálně jeden z nejcitovanějších a zároveň veřejnosti známých mladých vědců v oblasti umělé inteligence, ale také mladým a začínajícím vědcům. Petr Marek a jeho tým rozvíjí chatbota Alquista, který je tak dobrý, že vyhrál první cenu v soutěži Amazonu a půl milionu dolarů. Gabriela Šejnová využívá robota Peppera třeba k tomu, aby seznamoval seniory s novými technologiemi a zároveň je i bavil. Chceme ukázat veřejnosti, co konkrétně děláme, jaké tváře se za naším výzkumem skrývají i to, jak vypadají naše moderní laboratoře,“ vysvětluje motivaci k natočení série profesor Vladimír Mařík, vědecký ředitel institutu.

Videa cílí na širokou veřejnost, ale také na další skupiny – průmyslové firmy, tvůrce politik nebo studenty a snaží se jim zprostředkovat šířku vědeckého záběru institutu, konkrétní projekty a jejich výsledky. Koncept ambasadorů a vyprávění příběhů vědy byl zvolen tak, aby na něj bylo možné navázat i v budoucnu a dále jej aktuálně doplňovat.

Videa pro CIIRC ČVUT realizovala společnost Steezy s.r.o., která vyhrála výběrové řízení. „Ve svém návrhu společnost nejlépe porozuměla našim cílům a přinesla skutečně kreativní řešení i postupy, které nám pomohly naplnit naši vizi,“ říká Alena Nováková. „Videa tohoto typu vyžadují jasné spojení se značkou, pro kterou jsou tvořena. ČVUT má jasně rozpoznatelnou barevnost a práci s písmem, kterou jsme se rozhodli promítnout do videí v podobě předělových trikových scén v kombinaci s 3D vizualizacemi. Jsme moc rádi, že jsme dostali od týmu CIIRC plnou důvěru a realizace tak byla velmi hladká,“ doplňuje Tomáš Carda ze společnosti Steezy.

Série zahrnuje 4 videa, které se každé soustřeďuje na určitou oblast a 1 souhrnné video, které stručně představuje všechny ambasadory včetně vedení CIIRC. Videa naleznou využití nejen online a na sociálních sítích, ale také během seminářů nebo přednášek, které pro veřejnost pořádáme a podpoří tak značku CIIRC ČVUT.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat

Slavnostní účtenková loterie

Paní Schillerová, nemyslíte si, že by bylo lepší, kdyby se zabývali zaměstnanci najati na účtenkovou loterii něčím užitečnějším? Nebo že bychom mohli za účtenkovou loterii ušetřit a tyto finance raději dát či rozdělit mezi pečovatelské domy na podporu důstojného stáří? Nemyslíte si, že by taková čás...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ prodává svá polská uhelná aktiva investiční společnosti ResInvest Group

10:22 ČEZ prodává svá polská uhelná aktiva investiční společnosti ResInvest Group

Na základě kompetitivního aukčního procesu, který byl zahájen 26. března 2024, podepsala Skupina ČEZ…