Naši ambasadoři, zavedené vědecké kapacity společně s nadějnými studentkami a studenty prezentují svůj výzkum a projekty z mnoha oborů – od teorie automatického řízení a obecné umělé inteligence třeba po drony létající v hejnech.
V sérii ukazujeme pestrost vědecké práce a oslavujeme její hravost a kreativitu. Zároveň zviditelňujeme aktuální a hmatatelné výsledky a využití vědy v běžném životě – například inovativní způsob výroby a uchovávání tepla, ověřování kritické spolehlivosti systémů pomocí počítačové matematiky nebo vzdálenou kontrolu plicních ventilátorů a monitorů vitálních funkcí (což výrazně pomáhá zlepšit kvalitu lékařské péče např. během covidu-19).
„Na CIIRC ČVUT rozvíjíme i koncepty budoucnosti – například v oblasti urbanismu a inteligentních měst, autonomního řízení nebo průmyslové výrobě a energetice,“ říká Alena Nováková, manažerka komunikace CIIRC ČVUT, která měla video spoty na starosti a dodává: „Multioborová spolupráce, orientace na praktickou aplikaci, podpora excelentního základního výzkumu; to vše s ohledem na rozvoj směrem ke společnosti budoucnosti se odráží v claimu ‚Engineering a Truly Intelligent Future‘.
„Ve videích jsme dali prostor nejen výrazným vědeckým osobnostem, jako jsou prof. Vladimír Kučera, který je světově proslulý díky jeho jméno nesoucí Youla-Kučerově parametrizaci nebo Tomáš Mikolov, aktuálně jeden z nejcitovanějších a zároveň veřejnosti známých mladých vědců v oblasti umělé inteligence, ale také mladým a začínajícím vědcům. Petr Marek a jeho tým rozvíjí chatbota Alquista, který je tak dobrý, že vyhrál první cenu v soutěži Amazonu a půl milionu dolarů. Gabriela Šejnová využívá robota Peppera třeba k tomu, aby seznamoval seniory s novými technologiemi a zároveň je i bavil. Chceme ukázat veřejnosti, co konkrétně děláme, jaké tváře se za naším výzkumem skrývají i to, jak vypadají naše moderní laboratoře,“ vysvětluje motivaci k natočení série profesor Vladimír Mařík, vědecký ředitel institutu.
Videa cílí na širokou veřejnost, ale také na další skupiny – průmyslové firmy, tvůrce politik nebo studenty a snaží se jim zprostředkovat šířku vědeckého záběru institutu, konkrétní projekty a jejich výsledky. Koncept ambasadorů a vyprávění příběhů vědy byl zvolen tak, aby na něj bylo možné navázat i v budoucnu a dále jej aktuálně doplňovat.
Videa pro CIIRC ČVUT realizovala společnost Steezy s.r.o., která vyhrála výběrové řízení. „Ve svém návrhu společnost nejlépe porozuměla našim cílům a přinesla skutečně kreativní řešení i postupy, které nám pomohly naplnit naši vizi,“ říká Alena Nováková. „Videa tohoto typu vyžadují jasné spojení se značkou, pro kterou jsou tvořena. ČVUT má jasně rozpoznatelnou barevnost a práci s písmem, kterou jsme se rozhodli promítnout do videí v podobě předělových trikových scén v kombinaci s 3D vizualizacemi. Jsme moc rádi, že jsme dostali od týmu CIIRC plnou důvěru a realizace tak byla velmi hladká,“ doplňuje Tomáš Carda ze společnosti Steezy.
Série zahrnuje 4 videa, které se každé soustřeďuje na určitou oblast a 1 souhrnné video, které stručně představuje všechny ambasadory včetně vedení CIIRC. Videa naleznou využití nejen online a na sociálních sítích, ale také během seminářů nebo přednášek, které pro veřejnost pořádáme a podpoří tak značku CIIRC ČVUT.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.