CZ LOKO dodá do Běloruska 20 nových lokomotiv řady 719/TM?3

29.10.2012 17:11 | Zprávy

Akciová společnost CZ LOKO dodá do Běloruska 20 dvounápravových asynchronních lokomotiv řady 719/TM?3. Smlouva s národním dopravcem, Běloruskou státní železnicí, byla podepsána v první polovině října v Minsku.

CZ LOKO dodá do Běloruska 20 nových lokomotiv řady 719/TM?3
Foto: CZ LOKO
Popisek: Lokomotiva CZ LOKO

Moderní posunovací motorová lokomotiva řady 719/TM?3 představuje původní český produkt, neboť byla vyvinuta a vyrobena společností CZ LOKO. První stroj bude běloruským železnicím předán už v závěru listopadu. Další pak postupně do roku 2014. Hodnota kontraktu dosahuje téměř 500 milionů korun.

„V době, kdy železniční průmysl v Česku i v eurozóně stagnuje, jde o velký úspěch. Těší mě o to víc, že jde o lokomotivu, jejíž vývoj částečně financoval v rámci projektu Výzkum a vývoj modulových dvounápravových dieselelektrických lokomotiv i český stát. Takže tyto prostředky byly opravdu smysluplně vynaloženy. Navíc nám tento projekt pomohl k vývoji nové čtyřnápravové dieselelektrické asynchronní lokomotivy řady 744, kterou jsme letos už představili na několika železničních veletrzích,“ říká Josef Bárta, generální ředitel a předseda představenstva CZ LOKO.

Komponenty pro nové lokomotivy 719/TM?3 se budou vyrábět v závodech CZ LOKO a montovat a oživovat v Bělorusku. Podobně je konstruována i smlouva mezi CZ LOKO a Běloruskou státní železnicí z roku 2011 na dodávku 49 kusů modernizovaných lokomotiv ČME3 v letech 2011 až 2014.

„Je to způsob jak zapojit místní průmysl do zakázek. Stejně postupujeme v Litvě, Lotyšsku nebo Ruské federaci. Zjednodušeně řečeno, nevyvážíme tím jen „železo“, ale zároveň i své know-how. To je pro Česko velmi důležité,“ dodává Josef Bárta.

Nová lokomotiva řady 719/TM?3 je určena pro lehkou a středně těžkou posunovací službu, může být ale použita i pro lehké traťové výkony. Pojezd tvoří dvě vypružená dvojkolí. Každému dvojkolí přísluší asynchronní trakční motor. Stroj je vybaven elektrodynamickou brzdou. Zdrojem energie je motorgenerátor tvořený spalovacím motorem Caterpillar. Ve věžové, klimatizované kabině, umístěné ve středu vozidla, jsou dva plnohodnotné pulty strojvedoucího. Provozní náklady, především spotřeba nafty a náklady na údržbu, stejně jako jízdní vlastnosti a ekologie jsou proti starším, stále používaným lokomotivám, nesrovnatelně lepší. Lokomotivy řady 719/TM?3 tak představují velký kvalitativní skok oproti současným posunovacím strojům, například řady 714, které používají České dráhy.

Akciová společnost CZ LOKO má sídlo a hlavní závod v České Třebové, provozovny v Jihlavě a Nymburce. S loňským obratem 2,156 miliardy korun a 727 zaměstnanci patří mezi přední středoevropské firmy zaměřené na výrobu, modernizace a opravy lokomotiv.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jaroslav Faltýnek byl položen dotaz

Děláte ve sněmovně vůbec něco?

Dobrý den, zajímalo by mě, co jako poslanec děláte, že o vás není vůbec slyšet? Ani nikde v televizi jsem vás dlouho neviděl, nečetl s vámi žádný rozhovor. Přijde mi, že vás Babiš nechal kandidovat jen proto, aby vám zajistil dobře placené místo, ale jakoby vám zakázal, abyste se po vašem skandálu v...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS ČR: Požáry vícepodlažních a výškových stavbách patří k nejnebezpečnějším

19:25 HZS ČR: Požáry vícepodlažních a výškových stavbách patří k nejnebezpečnějším

Zdolávání požárů ve vícepodlažních budovách a výškových stavbách má mnohá specifika. V budově může b…