„Roste nám zároveň i počet klientů, kteří mají na vrácení přeplatku nárok. Za první dvě letošní čtvrtletí se jedná celkem o 41 124 klientů. V meziročním srovnání je to téměř o 5600 klientů více,“ uvádí tisková mluvčí zdravotní pojišťovny Elenka Mazurová.
Přeplatky nad limit regulačních poplatků a doplatků za léky se vypočítávají a vracejí pojištěncům za každé kalendářní čtvrtletí. Pokud klientovi vznikne nárok na přeplatek, částka je mu zaslána automaticky. Srpen je měsícem, kdy se vracejí přeplatky za 2. čtvrtletí. „Ochranný limit ve 2. čtvrtletí překročilo 38 787 pojištěnců ČPZP, kterým v těchto dnech vracíme částku přesahující 22 milionů korun,“ upřesňuje mluvčí pojišťovny.
Částka nad limit je uhrazena na bankovní účet pojištěnce, pokud ho má u ČPZP zaregistrovaný, nebo složenkou na evidovanou adresu. O chystaném vrácení přeplatku jsou klienti vždy informováni dopisem. Zdravotní pojišťovny vracejí peníze svým klientům od roku 2008, kdy byl ochranný limit zaveden.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.