Přetížená nákladní vozidla jsou bezesporu nebezpečím pro ostatní účastníky silničního provozu. Zároveň představují dlouhodobý problém spojený s poškozenými silnicemi a následně vysokými náklady na jejich opravy. Poměrně vysoké pokuty za dopravní prohřešky související s přetíženými vozidly vyměřují přepravcům kompetentní orgány, nejčastěji příslušné odbory dopravy městských úřadů s rozšířenou působností v rámci příkazního řízení.
Ne vždy je ale vyměřená částka skutečně připsána do příslušných rozpočtů. Zejména zahraniční přepravci se nezřídka zdráhají pokutu zaplatit. V případě, že dlužná pokuta není v termínu správnímu orgánu uhrazena, je případ předán Celní správě ČR k vymáhání v rámci tzv. dělené správy. Vysočinští celníci se minulý týden zaměřili právě na tyto nezaplacené pokuty.
„Mobilní hlídky v terénu v rámci svých běžných činností ve spolupráci s analytickým oddělením zastavily minulý týden pět nákladních vozidel, jejichž provozovatelům byly v minulosti vyměřeny pokuty v rozmezí 32.000 až 198.500 Kč. Od všech pěti dlužných přepravních firem jsme na místě vybrali souhrnnou částku 425.500 Kč,“ uvedl mjr. Mgr. Pavel Šťáva, vedoucí oddělení Analýzy a informační podpory Celního úřadu pro Kraj Vysočina.
Celní správa ČR disponuje systémy a nástroji umožňujícími tyto hříšníky efektivně odhalovat v terénu a dlužné pokuty na místě vymáhat. Jedním z nich je i zákonná možnost odebrat registrační značky od vozidla dlužníka či přiložit tzv. botičku a zabránit tak v jeho další jízdě. A to do doby, než bude evidovaný dluh zaplacen. Tuto pravomoc celníci získali novelou zákona o celní správě účinnou od 1. ledna 2022.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva