Češi nakupují zájezdy na hory s předstihem

17.12.2014 10:23 | Zprávy

Řada českých cestovatelů si už neumí představit zimu bez pobytu na horách. Lyžařskou dovolenou v zahraničí si podle statistik Asociace českých cestovních kanceláří a agentur od listopadu do března dopřeje více jak 600 tisíc Čechů. Zájezdy přitom mnohdy nakupují s mnohaměsíčním předstihem. Ten, kdo by chtěl teď na poslední chvíli výlet na lyže pořídit jako vánoční dárek, si však bude muset připlatit. Lyžaři by též neměli zapomenout dát lyže ještě před odjezdem do servisu kvůli bezpečnosti i vyššímu komfortu.

Češi nakupují zájezdy na hory s předstihem
Foto: Hans Štembera
Popisek: Lyžaři, ilustrační foto

Češi, kteří si v následujících měsících budou chtít zalyžovat v komfortních zahraničních střediscích, volí podle statistik cestovní agentury Invia především tradiční a osvědčené lokality. Špici v poptávce tvoří italské a rakouské Alpy, následované středisky ve Franci, Čechách a na Slovensku. „Italské Alpy tvoří 27 % z celkového prodeje pobytů na zimní období sezony 2014/2015. Itálie je pak následována Rakouskem, které zaujímá 18% podíl z poptávky,“ upřesnil Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia, největšího českého online prodejce zájezdů.

Za zimní dovolenou turisté podle statistik cestovní agentury Invia zaplatí v průměru 11 332 korun za osobu. Přes Vánoce a Silvestr však ceny stoupají nahoru: za zájezdy přes Štědrý den příznivci lyžování zaplatí v průměru 20 589 Kč a silvestrovské pobyty přijdou Čechy v průměru na 17 269 Kč na osobu. „Přestože jsou ceny zájezdů během Vánoc a Silvestra vyšší o 30 až 50 %, zájem českých turistů je značný a kapacity omezené. Prodeje obvykle začínají už v létě o prázdninách, kdy cestovní kanceláře nabízejí slevy First minute. Dnes je tak většina ubytovacích kapacit na Silvestra vyprodaná,“ uvedla tajemnice Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Kateřina Petříčková.

A souhlasí i Tůma. „V nabídce nyní zůstávají většinou čtyř či pětihvězdičkové hotely s wellness, kde jsou pobyty dražší, popřípadě ubytování v hotelích či apartmánech, které jsou od sjezdovek vzdálenější. Opět se potvrzuje pravidlo, že cenově výhodně pobyty s ubytování u sjezdovky nebo přímo na ní – a s bazénem k tomu – jsou vždy vyprodané jako první. Někteří klienti si tyto pobyty zamluví dokonce na místě rok dopředu,“ dodal Michal Tůma.

Zatímco dovolenou na horách si řada Čechů rezervuje s předstihem, lyže dávají do servisu těsně před odjezdem. Samotné lyžování bude díky prohlídce komfortnější a bezpečnější. I když jsou servisy samozřejmě dostupné i přímo v lyžařských střediscích, včasnou péčí mohou lyžaři předejít zbytečnému stresu na sjezdovce. „Ve specializovaném servisu zajistí nabroušení hran, zacelí případné rýhy na skluznici a navoskují lyže. Důležitou součástí údržby je i úprava a nastavení vázání dle aktuální výšky a hmotnosti, a to zvláště u dětí, které rychle rostou. Cena servisu se pohybuje od 250 do 500 korun,“ popsal David Holík, ředitel firmy Ina Sport, která po České republice dodává lyže značky Elan. Nabroušené lyže totiž lépe drží i na zledovatělé sjezdovce. Dobře nastavené vázání je zase klíčové pro bezpečnost lyžaře. Kvalitní servis navíc zvládne úpravy i do druhého dne. Vzhledem k vysokému prosincovému vytížení servisů je ale dobré si práci techniků rezervovat dostatečně dopředu.

Investovat v součtu desítky tisíc do dovolené na svahu se značným předstihem ale může být i riskantní. Standardní lyžařská sezona v zahraničí trvá od poloviny prosince do poloviny dubna, na to však nelze stoprocentně spoléhat. Například v roce 2013 začalo sněžit až od poloviny ledna, lyžařská sezóna v Alpách se tak posunula až do konce dubna. V minulé zimní sezóně kritický nedostatek sněhu potkal naopak české hory. „Některé cestovní kanceláře proto nabízejí novinku ve formě garance sněhu. Jde vlastně o možnost zrušit zájezd bez jakýchkoli stornopoplatků v případě, že v lyžařském středisku, pod které daný hotel spadá, nebude k ‚rozhodnému dni‘ předpoklad pro provoz minimálně poloviny délky jeho sjezdových tratí,“ vysvětlil Michal Tůma.

O společnosti Invia.cz, a.s.

Společnost Invia.cz, a.s., je největší internetová cestovní agentura v České republice a autorizovaný prodejce zájezdů více než 300 renomovaných a pojištěných cestovních kanceláří působících na českém a slovenském trhu. Zákazníkům nabízí neustále aktualizovanou nabídku katalogových i Last Minute zájezdů v přehledné, jednotné formě, čímž šetří jejich čas při plánování dovolené. Díky svým kvalitním službám má cestovní agentura Invia již více než 1 000 000 spokojených klientů. Invia navíc poskytuje unikátní pojištění Faktor 100, které chrání klienty při krachu cestovní kanceláře. Díky svým službám zajistila Invia klientům možnost nejbezpečnějšího nákupu dovolené na českém trhu.

Společnost Invia mohou klienti nalézt na internetu. Webové stránky www.invia.cz byly v roce 2012 vyhodnoceny jako absolutní vítěz soutěže WebTop100 v kategorii Obchod a služby a zároveň oceněny 1. místem v kategorii Cestovní ruch. Cestovní agentura je pro zákazníky rovněž dostupná ve více než 100 kamenných klientských centrech ve městech po celém území České republiky. Invia již má své zastoupení na Slovensku, v Polsku, Maďarsku a Rumunsku.

Kvalitní servis společnost svým zákazníkům zaručuje prostřednictvím špičkových technologií, znalosti cestovního ruchu a moderního brněnského call centra s vysoce kvalifikovanými prodejci.

O společnosti INA SPORT, s.r.o.

Společnost INA SPORT spol. s r.o. patří k nejvýznamnějším velkoobchodním firmám se sportovním zbožím v České republice. Na českém trhu zastupuje přední světové výrobce zboží a oblečení pro sport a volný čas. Zastupuje i značku Elan. V posledních pěti letech lyže Elan získávají různá ocenění. A přestože si váží cen udělovaných odborníky, za opravdové hodnotitele produktů Elan považuje lyžaře na svahu.

O Asociaci českých realitních kanceláří a agentur

Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (dále jen AČCKA) je české profesní sdružení subjektů cestovního ruchu, založené v roce 1991, které má v současné době více jak 240 členů z řad subjektů cestovního ruchu. Řádným členem se mohou stát cestovní kanceláře a agentury, zabývající se příjezdovým i výjezdovým cestovním ruchem. Přidruženými členy AČCKA se mohou stát zahraniční cestovní kanceláře, hotely, centrály cestovního ruchu, školy a komerční firmy nabízející služby cestovním kancelářím (např. pojišťovny).

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Fakt myslíte, že jsme na tom v oblasti digitalizace dobře?

A co třeba říkáte na to, že jsme v digitalizaci veřejné správy je Česko druhé nejhorší v EU? Zdroj: https://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6995694 Nebo co říkáte na toto - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-platit-prevodem-nestaci-digitalizace-ceske-ekonomiky-je-zalostne-pomala-261752?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo zdravotnictví: Novela zákona umožní studentům pracovat dříve v nemocnicích

19:15 Ministerstvo zdravotnictví: Novela zákona umožní studentům pracovat dříve v nemocnicích

Ministerstvo zdravotnictví navrhuje umožnit studentům vybraných zdravotnických oborů dřívější nástup…