„Cílem projektu je srozumitelnou formou vzdělávat mladé lidi zejména ve věku 18–35 let. Chceme jim tímto nejen pomoci zacházet s rodinným rozpočtem, ale i zvýšit jejich povědomí o funkci ČNB jako hlavní bankovní autority v zemi a nezávislého garanta finanční gramotnosti,“ uvedl guvernér ČNB Jiří Rusnok, který vede Projekční tým pro finanční vzdělávání.
ČNB tak přichází s dalším projektem v rámci finančního vzdělávání veřejnosti, a to v návaznosti na své předchozí aktivity (zejména projekt „20 let chráníme českou korunu“, který cílil na žáky základních škol). Jeho ambicí je, aby na webových stránkách ČNB byly srozumitelně a zejména s využitím vizuálních prvků prezentovány informace týkající se finanční gramotnosti a rodinného rozpočtu spolu se slovníkem základních pojmů, průvodcem pro správu osobních financí nebo relevantními příklady životních událostí. Na stránkách mají uživatelé možnost si otestovat nejen své znalosti z finančního světa, ale také ověřit poskytovatele finančních produktů.
V tendru na vzdělávací portál ČNB zvítězila holešovická agentura SYMBIO. Kreativní koncept projektu Peníze na útěku postavila na hravé vizualitě postaviček bankovky a mince, které se neustále snaží utéct svým majitelům (což je podle autorů webu hlavní vlastností peněz). Příběh dvou maskotů rozvíjí celou škálu edukačního obsahu pro jednotlivé životní situace a nabízí také jednoduchý interaktivní nástroj na vedení domácího rozpočtu. Propagační kampaň připravila komunikační agentura R MEDIA z mediální skupiny Economia. „Jsme si jisti, že edukační potenciál Peněz na útěku, který vnímáme jako velmi vysoký, díky kampani naplno využijeme. Do budoucna počítáme v oblasti finančního vzdělávání s rozšiřováním našich aktivit,“ doplňuje Marek Zeman, ředitel odboru komunikace.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva