„Výsledky kontrol potvrdily, že v oblasti internetového prodeje dochází stále k vysokému počtu porušování práv spotřebitelů.
Rozvoj internetového obchodování úzce souvisí se situací kolem vývoje pandemie COVID-19. Stále přibývají nové e- shopy a někteří jejich provozovatelé často opomíjejí informovat spotřebitele o subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů nebo neposkytují informace ohledně reklamace. Někteří prodávající se také dopouštějí nekalých obchodních praktik, kdy poskytují nepravdivé informace nebo neposkytují všechny informace důležité pro rozhodnutí spotřebitele o koupi. Kontroly tohoto segmentu trhu budou pokračovat i v následujícím období,“ říká k výsledkům kontrol ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.Česká obchodní inspekce pokračovala ve 2. čtvrtletí tohoto roku v kontrolách tuzemských provozovatelů e-shopů. V období od 1. dubna do 30. června 2021 provedla 371 kontrol a porušení právních předpisů zjistila ve 287 případech (77,4 %).
Zjištěné nedostatky
Nejčastěji obchodníci porušili zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, a to celkem 593 případech. Konkrétně se jednalo:

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva