Součástí kontrol byly testy 35 vzorků textilních výrobků. 22 z nich nesplnilo požadavky stanovené evropským předpisem. „Výsledky kontrol potvrdily, že spotřebitelům jsou často nabízeny a prodávány výrobky, jejichž značení a materiálové složení je v rozporu se skutečností. Obchodníci používají klamavé obchodní praktiky, neuvádí povinné informace jako například jak a kde zboží reklamovat nebo neinformují o subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Spotřebitel je takto klamán a činí rozhodnutí, která by jinak ke vztahu k nákupu textilních výrobků neučinil,“ uvádí ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.
Česká obchodní inspekce uskutečnila v období od 13. června do 30. září 2018 kontrolní akci zaměřenou na podmínky prodeje textilních výrobků přes internet. Inspektoři kontrolovali především dodržování povinností vyplývajících kontrolovaným osobám z právního předpisu EU (nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1007/2011 o názvech textilních vláken a souvisejícím označování materiálového složení textilních výrobků). Součástí kontrol bylo také ověřování plnění dalších právních předpisů, především zákona o ochraně spotřebitele.
Celkem ČOI provedla 51 kontrol a porušení právních předpisů zjistila při 37 kontrolách (72,6%).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva