Česká obchodní inspekce uskutečnila v období od 1. dubna do 30. června 2019 celkem 403 kontrol, při kterých ověřovala, zda prodejci dodržují povinnosti vyplývající z § 8 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podle tohoto ustanovení se zakazuje nabízet za účelem prodeje, prodávat a skladovat výrobky porušující některá práva duševního vlastnictví nebo neoprávněné užívání označení chráněného podle zvláštního právního předpisu.
ČOI zjistila ve 300 případech porušení právních předpisů (74,44 %). Z tohoto počtu zaznamenala 101 případů nabídky a prodeje padělků ( 25,1%). Z hlediska sortimentu docházelo nejčastěji k porušení práv duševního vlastnictví u audio výrobků, textilních výrobků, obuvi, hraček a zábavných předmětů. U zajištěných výrobků byl zaznamenán nejvyšší objem u ochranných známek značek Calvin Klein, Gucci, Tommy Hilfiger, Adidas a O Bag.
Česká obchodní inspekce zajistila 22 223 kusů padělků v cenách originálů 34 059 955 Kč. Výrobky, které neodpovídají zvláštním právním předpisům, u kterých bude pravomocně rozhodnuto o jejich propadnutí anebo zabrání, budou následně zničeny nebo využity k humanitárním účelům.
Česká obchodní inspekce při této kontrolní akci také spolupracovala s Policií České republiky, živnostenskými úřady a Českým telekomunikačním úřadem.
Podíl jednotlivých sortimentních skupin a počet zajištěných výrobků v kusech:
Podíl vybraných ochranných známek z celkového objemu zajištěných výrobků v kusech:
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva