„První známka znázorňuje psaní dopisu, další nalepení známky, na třetí a čtvrté známce je znázorněn poštovní proces, orazítkování a doručení dopisu. Poslední známka vyjadřuje radost z obdržení dopisu,“ říká Martina Ivanová, ředitelka pobočkové sítě České pošty.
Emoji mají svůj původ v Japonsku, kde se objevily v mobilních telefonech již v roce 1999. Západní svět jejich kouzlo objevil o více než deset let později.
Nominále známek je zastoupeno písmenem „B“, které odpovídá ceně za vnitrostátní obyčejné psaní – standard do 50 g v ekonomickém režimu dodání dle ceníku základních poštovních služeb v aktuálním znění – ke dni vydání 27 Kč.
Emisi vytiskla Tiskárna Hradištko, s. r. o. metodou ofsetu v nákladu 300 000 kusů od každé známky k datu vydání (známkové komplety obsahují 10 x 5 různých samolepících známek v soutisku v nákladu 30 000 kusů kompletů). Celkově si budou moci zákazníci pořídit 1 500 000 známek. Zájemci si mohou nové výplatní samolepící písmenové poštovní známky pořídit na vybraných poštách nebo na e-shopu České pošty.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva