Proslulost získal v roce 1975 díky svému přesunu po kolejích o 841,1 metru, aby byl zachráněn ze starého města Most, které bylo srovnáno se zemí kvůli těžbě uhlí. V Guinessově knize rekordů je zapsán jako přeprava nejtěžšího předmětu po kolejích. Autorem známky a kreseb obálky prvního dne vydání (FDC) je výtvarník Jan Kavan a rytec Miloš Ondráček.
Námětem známky je hvězdicová klenba střední lodi kostela výtvarně zvýrazněná krouženými žebry, vnější obraz celého kostela v dolní části známky a náznaky fázování a kóty s parametry posunu, které vyjadřují jeho přesun v roce 1975.
Námětem FDC je středověký kameník při práci. V pozadí je náznak zdi postavené z opracovaných kvádrů označených zvýrazněnými kamenickými značkami. Vše je komponováno do formy jakési didaktické tabulky poukazující i na konečné produkty kamenické huti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva