České dráhy: ČD Cargo je zpět v zisku, rozšiřuje i svou teritoriální působnost

01.05.2022 10:59 | Tisková zpráva

Společnost ČD Cargo, a. s., největší tuzemský železniční nákladní dopravce a nejvýznamnější dceřiná společnost Českých drah, a.s., realizovala za rok 2021 zisk před zdaněním dle mezinárodních účetních standardů (IFRS) ve výši 290 mil. Kč, což je meziroční zlepšení o 674 mil. Kč.

České dráhy: ČD Cargo je zpět v zisku, rozšiřuje i svou teritoriální působnost
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Do konsolidovaného výsledku Skupiny ČD pak segment nákladní dopravy tvořený konsolidovanými výsledky ČD Cargo a jejími dceřinými společnostmi přispěl čistým ziskem po zdanění ve výši 289 mil. Kč. Nákladní dopravce se dokázal navzdory pokračující pandemii COVID-19 vrátit do zisku.

Za rok 2021 přepravila Skupina ČD Cargo na vlastní licence celkem 62,8 mil. tun zboží, tedy o 1,8 mil. tun více v meziročním srovnání. Vzrostly nejen výkony na tuzemském železničním dopravním trhu, pokračovala také expanze do zahraničí. ČD Cargo nyní aktivně působí v Rakousku, Německu, Polsku, na Slovensku a v Maďarsku. Nově byla založena také dceřiná společnost CD Cargo Adria v Chorvatsku.

„Rok 2021 byl ve znamení růstu přepravních objemů a tržeb ve většině stěžejních komodit, s výjimkou automotive a kombinované dopravy, které však brzdila řada externích vlivů. Velmi pozitivně lze hodnotit rostoucí výkony realizované pod značkou ČD Cargo v zahraničí, které zásadním způsobem přispěly k dosaženým výsledkům. Expanze do zahraničí je důležitým pilířem naší strategie. Dnes je již třeba ČD Cargo vnímat jako Skupinu působící na plně liberalizovaném evropském trhu železniční nákladní dopravy a logistických služeb. Již přes 62 % výkonů realizujeme v mezinárodní dopravě a stále zde máme potenciál růstu. S tím souvisí také druhý strategický cíl, kterým je obnova a modernizace parku nákladních vozů a lokomotiv, bez níž nemůžeme na evropském dopravním trhu uspět. Stabilizační a racionalizační opatření na straně jedné, která byla postupně přijímána od druhého pololetí pandemií zasaženého roku 2020, spolu s rostoucí poptávkou na dopravním trhu na straně druhé nám významně napomohla i v roce 2021 tyto dlouhodobé strategické cíle rozvíjet a dále naplňovat,“ konstatuje předseda představenstva ČD Cargo, a.s., Tomáš Tóth.

ČD Cargo se v roce 2021 muselo vyrovnat s provozními komplikacemi vyvolanými nejen rozsáhlou výlukovou činností a s bezprecedentně rostoucí poptávkou po přepravách hnědého uhlí. „Museli jsme flexibilně reagovat na měnící se požadavky našich zákazníků a usilovat o růst kvality poskytovaných služeb. To je jediný klíč k budoucímu úspěchu na dopravním trhu. Zvýšená společenská poptávka po přepravách hnědého uhlí do tepláren a elektráren v důsledku dramatického růstu cen energií dostala samozřejmě vysokou prioritu. Díky společnému úsilí našich zaměstnanců a zákazníků jsme dokázali postupně zvýšit přepravní kapacity a situaci zvládli se ctí. Nebyl to jednoduchý rok, ale ČD Cargo v něm obstálo. V letošním roce nás však čeká řada dalších nelehkých výzev. Geopolitická situace ve světě eskalovaná válkou na Ukrajině je velmi nestabilní, což má dopad i na přesměrování některých zbožových toků. Zároveň se musíme vypořádat s bezprecedentním růstem cen energií, paliva a dalších vstupů včetně úrokových sazeb, který nás nákladově velmi zatěžuje. Musíme však i v této nejisté době zůstat silným a stabilním železničním dopravcem a zároveň ekologičtější alternativou kamionové dopravy,“ doplňuje předseda představenstva.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Budete nějak řešit docházku vašich senátorů?

A jestli ano jak? A nemyslíte, že by stálo za úvahu, aby všichni politici, teda i poslanci a ministři byly z větší části placeni za odvedenou práci? Třeba za to, jak často se účastní schůzí, hlasování, kolik předloží zákonů apod? Nemyslíte, že by to pak politiky motivovalo, aby opravdu makali? Netvr...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Královéhradecký kraj dokončil druhou část obchvatu města o osm měsíců dříve

20:48 Královéhradecký kraj dokončil druhou část obchvatu města o osm měsíců dříve

Královéhradecký kraj zahájil zkušební provoz druhé etapy obchvatu Opočna na Rychnovsku. Za nový 1,5 …