České dráhy: Cestující ve středních Čechách a v Praze dostanou další nové vlaky

21.02.2017 9:11 | Zprávy

České dráhy nakoupí 10 nových motorových jednotek pro regionální dopravu v Praze a ve Středočeském kraji. Vozidla by měla mít kapacitu 120 míst a dopravce je chce nasadit především na linku Praha Masarykovo nádraží – Kladno, včetně části přímých spojů z Prahy pokračujících do Kralup nad Vltavou, případně do Rakovníku.

České dráhy: Cestující ve středních Čechách a v Praze dostanou další nové vlaky
Foto: red
Popisek: ČD - logo

„Příměstská doprava, která kombinuje výhody regionální a městské hromadné dopravy, se velmi dynamicky rozvíjí v celé Evropě. V okolí velkých aglomerací nám ve vlacích rychle přibývají cestující a tato linka není výjimkou. Je to dáno stavem silniční dopravy v metropoli, omezením parkování v některých lokalitách Prahy, ale také vznikem nového logistického centra v Dobrovízi,“ vysvětluje předseda představenstva a generální ředitel ČD, a.s., Pavel Krtek a pokračuje: „My jsme v Hostivici ve spolupráci s městem vytvořili zpevněnou plochu, kde mohou řidiči odstavit svá auta a pokračovat dál našimi vlaky. Bohužel, stav železniční infrastruktury neumožňuje další zahuštění spojů.“

„Trať na Kladno je jednokolejná a její kapacita je prakticky vyčerpána. Například v ranní špičce tam jedou směrem do Prahy čtyři vlaky za hodinu. Další se mezi ně už vložit nedají, proto potřebujeme moderní jednotky s vyšší kapacitou, abychom zákazníkům dopřáli lepší kulturu cestování. A protože se záměrem souhlasí i vedení Středočeského kraje, které chce ve spolupráci s Českými drahami dál pokračovat, udělila Dozorčí rada akciové společnosti předchozí souhlas,“ dodává její předseda Milan Feranec. Po provedení ohlášené modernizace trati na Kladno budou motorové jednotky nasazeny na jiné výkony v rámci kraje.

V nejbližší době tak vyhlásí České dráhy nadlimitní veřejnou zakázku podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění, jejímž předmětem bude nákup 10 nízkopodlažních motorových jednotek, které umožní i pohodlnou přepravu imobilních cestujících. Vlaky mají být klimatizované, s rychlostí minimálně 120 km/hod a kapacitou minimálně 120 míst. „Rádi bychom, aby se první nové jednotky objevily mezi Prahou a Kladnem už v průběhu  roku 2019,“ uzavírá Pavel Krtek.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo vnitra: Listina základních práv a svobod nebo zákon o zániku ČSFR. Česko má nové archivní kulturní památky

22:08 Ministerstvo vnitra: Listina základních práv a svobod nebo zákon o zániku ČSFR. Česko má nové archivní kulturní památky

Seznam mimořádně významných archiválií České republiky se rozšířil o pět nových archivních kulturníc…