„Příměstská doprava, která kombinuje výhody regionální a městské hromadné dopravy, se velmi dynamicky rozvíjí v celé Evropě. V okolí velkých aglomerací nám ve vlacích rychle přibývají cestující a tato linka není výjimkou. Je to dáno stavem silniční dopravy v metropoli, omezením parkování v některých lokalitách Prahy, ale také vznikem nového logistického centra v Dobrovízi,“ vysvětluje předseda představenstva a generální ředitel ČD, a.s., Pavel Krtek a pokračuje: „My jsme v Hostivici ve spolupráci s městem vytvořili zpevněnou plochu, kde mohou řidiči odstavit svá auta a pokračovat dál našimi vlaky. Bohužel, stav železniční infrastruktury neumožňuje další zahuštění spojů.“
„Trať na Kladno je jednokolejná a její kapacita je prakticky vyčerpána. Například v ranní špičce tam jedou směrem do Prahy čtyři vlaky za hodinu. Další se mezi ně už vložit nedají, proto potřebujeme moderní jednotky s vyšší kapacitou, abychom zákazníkům dopřáli lepší kulturu cestování. A protože se záměrem souhlasí i vedení Středočeského kraje, které chce ve spolupráci s Českými drahami dál pokračovat, udělila Dozorčí rada akciové společnosti předchozí souhlas,“ dodává její předseda Milan Feranec. Po provedení ohlášené modernizace trati na Kladno budou motorové jednotky nasazeny na jiné výkony v rámci kraje.
V nejbližší době tak vyhlásí České dráhy nadlimitní veřejnou zakázku podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění, jejímž předmětem bude nákup 10 nízkopodlažních motorových jednotek, které umožní i pohodlnou přepravu imobilních cestujících. Vlaky mají být klimatizované, s rychlostí minimálně 120 km/hod a kapacitou minimálně 120 míst. „Rádi bychom, aby se první nové jednotky objevily mezi Prahou a Kladnem už v průběhu roku 2019,“ uzavírá Pavel Krtek.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva