České dráhy: Cestující ve středních Čechách a v Praze dostanou další nové vlaky

21.02.2017 9:11 | Zprávy

České dráhy nakoupí 10 nových motorových jednotek pro regionální dopravu v Praze a ve Středočeském kraji. Vozidla by měla mít kapacitu 120 míst a dopravce je chce nasadit především na linku Praha Masarykovo nádraží – Kladno, včetně části přímých spojů z Prahy pokračujících do Kralup nad Vltavou, případně do Rakovníku.

České dráhy: Cestující ve středních Čechách a v Praze dostanou další nové vlaky
Foto: red
Popisek: ČD - logo

„Příměstská doprava, která kombinuje výhody regionální a městské hromadné dopravy, se velmi dynamicky rozvíjí v celé Evropě. V okolí velkých aglomerací nám ve vlacích rychle přibývají cestující a tato linka není výjimkou. Je to dáno stavem silniční dopravy v metropoli, omezením parkování v některých lokalitách Prahy, ale také vznikem nového logistického centra v Dobrovízi,“ vysvětluje předseda představenstva a generální ředitel ČD, a.s., Pavel Krtek a pokračuje: „My jsme v Hostivici ve spolupráci s městem vytvořili zpevněnou plochu, kde mohou řidiči odstavit svá auta a pokračovat dál našimi vlaky. Bohužel, stav železniční infrastruktury neumožňuje další zahuštění spojů.“

„Trať na Kladno je jednokolejná a její kapacita je prakticky vyčerpána. Například v ranní špičce tam jedou směrem do Prahy čtyři vlaky za hodinu. Další se mezi ně už vložit nedají, proto potřebujeme moderní jednotky s vyšší kapacitou, abychom zákazníkům dopřáli lepší kulturu cestování. A protože se záměrem souhlasí i vedení Středočeského kraje, které chce ve spolupráci s Českými drahami dál pokračovat, udělila Dozorčí rada akciové společnosti předchozí souhlas,“ dodává její předseda Milan Feranec. Po provedení ohlášené modernizace trati na Kladno budou motorové jednotky nasazeny na jiné výkony v rámci kraje.

V nejbližší době tak vyhlásí České dráhy nadlimitní veřejnou zakázku podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění, jejímž předmětem bude nákup 10 nízkopodlažních motorových jednotek, které umožní i pohodlnou přepravu imobilních cestujících. Vlaky mají být klimatizované, s rychlostí minimálně 120 km/hod a kapacitou minimálně 120 míst. „Rádi bychom, aby se první nové jednotky objevily mezi Prahou a Kladnem už v průběhu  roku 2019,“ uzavírá Pavel Krtek.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Co myslíte, že bude nyní s Ukrajinou?

Trump přeci dávno deklaroval, že pomoc Ukrajině omezí. Myslíte, že má Ukrajina bez USA šanci Putinovi vzdorovat? Že EU dokáže pomoc ze strany USA nahradit? Podle mě je toto začátek konce Ukrajiny-bohužel. PS: Myslíte, že se Trupmovi podaří konflikt ukončit, čímž se před volbami chvástal? A proč se o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Český rychlostní rekord má 20 let, Pendolina už najela skoro 39 milionů kilometrů

7:14 České dráhy: Český rychlostní rekord má 20 let, Pendolina už najela skoro 39 milionů kilometrů

Tento týden uplynulo 20 let od vytvoření posledního českého železničního rychlostního rekordu 237,04…