České dráhy: Ejpovickým tunelem projel první expres, cestování mezi Prahou a západními Čechami zrychlí

17.11.2018 8:37 | Zprávy

Vlaky Českých drah od včerejška jezdí nejdelším tunelem Česka. Prvním vlakem s přepravou osob se stal krátce po desáté hodině Západní expres č. 555.

České dráhy: Ejpovickým tunelem projel první expres, cestování mezi Prahou a západními Čechami zrychlí
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Od této chvíle začaly více než čtyřkilometrový tunel využívat Západní expresy, rychlíky do Klatov a další spoje národního dopravce. Časová úspora v novém jízdním řádu bude mezi Prahou a Plzní 11 minut a expres urazí tuto trasu za 1 hod. 14 minut, respektive za 1 hod. 19 min. opačným směrem.

„Otevření Ejpovických tunelů a zkrácení cestovní doby posiluje roli železnice na tomto důležitém ramenu. Už po zavedení Západních expresů jsme zde zaznamenali více než desetiprocentní nárůst zájmu o cestování. Je to výsledek kombinace moderních vlakových souprav s řadou doplňkových služeb, jako jsou minibar nebo Wi-Fi připojení k internetu, pravidelné a četné dopravy v hodinových intervalech a kratších cestovních časů. Otevření Ejpovických tunelů díky významnému vlivu na cestovní dobu tak ještě více posílí konkurenceschopnost železniční dopravy mezi západními Čechami, Prahou a zbytkem České republiky,“ hodnotí vliv Ejpovických tunelů na vlaky národního dopravce předseda představenstva a generální ředitel ČD Miroslav Kupec.

Člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Michal Štěpán k tomu dodává: „Cestovní čas vlakem mezi centry Prahy a Plzně bude od prosince rychlejší než jízda autobusem po dálnici D5 v kombinaci s městskou hromadnou dopravou v Praze z autobusového nádraží na Zličíně do centra hlavního města. Železnice zde bude nově přibližně o čtvrt hodiny rychlejší. Navíc zajistí cestu do centra Prahy bez nutnosti přestupu na městskou dopravu a nákupu jízdenek na metro. V případě dalších míst může být časová úspora oproti autobusu ještě podstatně větší. Například cesta z centra Prahy do Chebu bude v novém jízdním řádu přibližně o půl hodiny rychlejší ve srovnání s autobusem.“

Jízdní řád 2019 bude mezi Prahou, Plzní a celými západními Čechami nejrychlejší v historii železniční dopravy. První větší časovou úsporu při cestováním vlakem na této trase přineslo zahájení elektrického provozu mezi Prahou a Plzní v roce 1987 a později došlo ke zkrácení cestovních časů po dokončení modernizovaných úseků 3. železničního koridoru. V novém jízdním řádu bude trvat cesta expresu z Prahy hl.n. do Plzně 1 hod. 14 minut, do Mariánských Lázní 2 hod. 19 minut, do Chebu 2 hod. 41 minut a do Domažlic 2 hod. 14 minut. Přímý rychlík urazí cestu z Prahy do Klatov za 2 hod. 26 minut. Z pražského Smíchova, kde je možný přestup na linku metra B a řadu městských autobusů a tramvaje, bude cesta ještě o 8 minut kratší, například mezi Smíchovem a Plzní bude trvat cesta expresu jen 1 hod. 6 minut.

V budoucnosti po rekonstrukci tratě také mezi Prahou a Berounem lze očekávat další zkrácení cestovní doby mezi Prahou a západními Čechami.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Je pravda, že jste byl člen Pirátů?

A jak se to stalo, že jste od Pirátů přešel ke komunistům? Nebo podle vás platí, že Piráti jsou vlastně novodobý komunisté, jak mnozí tvrdí?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jaderné elektrárny ČEZ chtějí v letošním roce zvýšit výrobu

11:49 Jaderné elektrárny ČEZ chtějí v letošním roce zvýšit výrobu

O více než 7 % by mohla v roce 2025 vzrůst výroba v jaderných elektrárnách Dukovany a Temelín. Ty v …