České dráhy: Pardubický kraj si objednal moderní vlaky s Wi-Fi přístupem k internetu

31.12.2019 7:34 | Zprávy

Zbrusu nové motorové jednotky na trať z Pardubic do Chrudimi, Hlinska v Čechách a Havlíčkova Brodu nebo modernizaci osobních souprav z 90. let si objednal Pardubický kraj u Českých drah. České dráhy budou do vylepšení vlaků v Pardubickém kraji investovat kolem miliardy korun.

České dráhy: Pardubický kraj si objednal moderní vlaky s Wi-Fi přístupem k internetu
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Pardubický kraj vyjednal s Českými drahami další modernizace kolejových vozidel pro regionální osobní vlaky. Stalo se tak v rámci jednání o dodatku k nové smlouvě o veřejných službách v přepravě cestujících, který byl oběma stranami uzavřen před Vánoci. Pardubický kraj přistupuje k řešení regionální dopravní obslužnosti s maximální zodpovědností a uvědomuje si budoucí příležitosti i rizika. Toto vědomí se odráží i v požadavcích, které vůči dopravci kraj uplatňuje nejen v oblastech kvality a technické vybavenosti vozidel. Ze strany objednavatelů veřejné dopravy není zcela běžné, aby stanovili velmi konkrétní parametry a požadavky na rozsah a kvalitu služeb na období platnosti celé desetileté smlouvy. V tomto ohledu je postup Pardubického kraje velmi odpovědný a pro řešení dopravní obslužnosti v drážní dopravě příkladný.

„Modernizace vozů je připravena na míru podle požadavků objednatele,“ uvádí místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Radek Dvořák a doplňuje: „Zásadním milníkem modernizace vozidel pro Pardubický kraj bude pořízení sedmi nových dvojdílných motorových jednotek pro trať Pardubice – Havlíčkův Brod, které přinesou našim zákazníkům komfort, na jaký jsou zvyklí například z jednotek RegioShark. Tato investice nám umožní zajistit na všech výkonech pro Pardubický kraj bezbariérová vozidla, což je jeden z hlavních cílů naší spolupráce. S novými jednotkami by se cestující měli svézt od jízdního řádu 2022/2023. V postupných krocích zavádíme další technická opatření na našich vozidlech, která jsou nezbytná pro budoucí změny na české železniční infrastruktuře. S využitím dostupných dotačních titulů vybavíme naše vozidla palubní částí evropského zabezpečovacího systému, přičemž začínáme právě vozidly, která provozujeme na trati z Kolína do České Třebové. Na přechod na jednotný napájecí systém, který je rovněž projektován, přednostně připravujeme elektrické jednotky na trati Pardubice – Jaroměř.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Green Deal je třeba když ne odmítnout, tak od základů, radikálně změnit.

Souhlasím s vámi, ale pak nechápu, proč jste kandidovali s někým, kdo GD hájí, jako je třeba Niedermayer? A ještě k tomu, co jste napsal. Je vůbec možné Green Deal FAKTICKY odmítnout? Protože já nemám dojem, že by ho většina politiků v EU chtěla radikálně změnit, ostatně, co proto udělala ODS - vaši...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Ústečtí celníci odhalili nelegální hernu

22:03 Celní správa: Ústečtí celníci odhalili nelegální hernu

Hernu provozovanou bez patřičného povolení a kartony nezdaněných cigaret odhalili nedávno celníci v …