České dráhy: Pardubický kraj si objednal moderní vlaky s Wi-Fi přístupem k internetu

31.12.2019 7:34 | Zprávy

Zbrusu nové motorové jednotky na trať z Pardubic do Chrudimi, Hlinska v Čechách a Havlíčkova Brodu nebo modernizaci osobních souprav z 90. let si objednal Pardubický kraj u Českých drah. České dráhy budou do vylepšení vlaků v Pardubickém kraji investovat kolem miliardy korun.

České dráhy: Pardubický kraj si objednal moderní vlaky s Wi-Fi přístupem k internetu
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Pardubický kraj vyjednal s Českými drahami další modernizace kolejových vozidel pro regionální osobní vlaky. Stalo se tak v rámci jednání o dodatku k nové smlouvě o veřejných službách v přepravě cestujících, který byl oběma stranami uzavřen před Vánoci. Pardubický kraj přistupuje k řešení regionální dopravní obslužnosti s maximální zodpovědností a uvědomuje si budoucí příležitosti i rizika. Toto vědomí se odráží i v požadavcích, které vůči dopravci kraj uplatňuje nejen v oblastech kvality a technické vybavenosti vozidel. Ze strany objednavatelů veřejné dopravy není zcela běžné, aby stanovili velmi konkrétní parametry a požadavky na rozsah a kvalitu služeb na období platnosti celé desetileté smlouvy. V tomto ohledu je postup Pardubického kraje velmi odpovědný a pro řešení dopravní obslužnosti v drážní dopravě příkladný.

„Modernizace vozů je připravena na míru podle požadavků objednatele,“ uvádí místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Radek Dvořák a doplňuje: „Zásadním milníkem modernizace vozidel pro Pardubický kraj bude pořízení sedmi nových dvojdílných motorových jednotek pro trať Pardubice – Havlíčkův Brod, které přinesou našim zákazníkům komfort, na jaký jsou zvyklí například z jednotek RegioShark. Tato investice nám umožní zajistit na všech výkonech pro Pardubický kraj bezbariérová vozidla, což je jeden z hlavních cílů naší spolupráce. S novými jednotkami by se cestující měli svézt od jízdního řádu 2022/2023. V postupných krocích zavádíme další technická opatření na našich vozidlech, která jsou nezbytná pro budoucí změny na české železniční infrastruktuře. S využitím dostupných dotačních titulů vybavíme naše vozidla palubní částí evropského zabezpečovacího systému, přičemž začínáme právě vozidly, která provozujeme na trati z Kolína do České Třebové. Na přechod na jednotný napájecí systém, který je rovněž projektován, přednostně připravujeme elektrické jednotky na trati Pardubice – Jaroměř.

„Zlepšení komfortu pro cestující pro nás bylo jedním z hlavních požadavků na dopravce. Jsem přesvědčený, že se nám společně s národním dopravcem podaří postupně na vybrané tratě nasadit takový vozový park, který náleží do 21. století, a který cestující ocení, a který si zaslouží,“ uvedl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.

Vedle zcela nových motorových souprav budu v Pardubickém kraji jezdit modernizované soupravy, především osobní vozy z 90. let z produkce bývalých východoněmeckých vagónek a řídicí vozy v těchto soupravách. Obsluhovat budou hlavní koridor z Kolína přes Přelouč a Pardubice do Chocně, Ústí nad Orlicí a České Třebové. Šestnáct osobních vozů dostane modernější interiér a především zcela nová komfortní sedadla s textilním potahem s upořádáním míst proti sobě nebo za sebou, audiovizuální informační systém s LCD monitory, Wi-Fi, elektrické zásuvky 230 V a také USB porty pro dobíjení drobné elektroniky cestujících, jako jsou mobilní telefony, tablety nebo notebooky. Nová budou polospouštěcí okna a také toalety s uzavřeným systémem. Sedm klimatizovaných moderních řídicích vozů přizpůsobených pro cestování imobilních osob bude doplněno o zvedací plošiny pro nástup a výstup cestujících na invalidním vozíku.

Vylepšením nyní procházejí také motorové vozy řady 810 a bezbariérové motorové jednotky řady 814 Regionova, které obslouží méně frekventované lokálky v Pardubickém kraji. Motorové vozy a jednotky obdrží bezdrátové připojení k internetu pomocí palubní Wi-Fi, elektrické zásuvky pro nabíjení drobné elektroniky či moderní informační systém. Palubní Wi-Fi a zásuvky pro drobnou elektroniku se tak ve vlacích na území našeho kraje stanou běžným standardem.

Kontrakt o veřejných službách v přepravě cestujících mezi Pardubickým krajem a Českými drahami je uzavřen na deset let. Vlaky Českých drah by za tuto dobu měly v rámci smlouvy najezdit 47 milionů kilometrů za kompenzaci ve výši 5,8 miliard Kč.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Adéla Šípová byl položen dotaz

předseda

Dobrý den, co vím, tak Vy jste Hřiba za předsedu nechtěla. Je nějaká možnost, jak ho můžete ve straně odvolat? Nemyslíte, že ji svými skandály, ale i neschopností řešit problémy s dopravou v Praze jen poškozuje? A nemyslíte, že to, že už není předsedou Bartoš může mít pro stranu fatální důsledky? On...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Povodí Moravy: Vstup na zamrzlé hladiny vodních nádrží není bezpečný

22:08 Povodí Moravy: Vstup na zamrzlé hladiny vodních nádrží není bezpečný

Během posledních dnů dochází k postupným zámrzům hladin vodních nádrží. V současnosti led na vodních…