České dráhy: Ve Škoda Transportation se rodí nové jednotky RegioPanter po západní Čechy

29.08.2020 15:31 | Zprávy

Ve výrobních halách plzeňské společnosti Škoda Transportation včera proběhl kontrolní den výroby 31 elektrických jednotek typu RegioPanter, z nichž čtyři jsou určené pro linku Plzeň – Cheb – Karlovy Vary. Obslouží nové spěšné vlaky spojující bez přestupu Plzeň a Karlovy Vary.

České dráhy: Ve Škoda Transportation se rodí nové jednotky RegioPanter po západní Čechy
Foto: red
Popisek: ČD - logo

 „Přímo ve výrobních halách jsem se přesvědčil, že výroba našich jednotek RegioPanter probíhá naplno. Mohl jsem vidět vozy v různém stupni rozpracovanosti od téměř dokončené jednotky po svařování skříní a montáž jednotlivých komponentů. Od zástupců Škody Transportation jsem dostal ujištění, že navzdory dopadům pandemie COVID-19, která přirozeně ovlivnila také výrobu vlaků, dělají všechno proto, aby objednané jednotky byly dodány včas tak, abychom s nimi v červnu příštího roku mohli odstartovat provoz nové zrychlené linky, která spojí Karlovy Vary, Cheb, Mariánské Lázně a Plzeň,“ říká ke kontrolnímu dni Martin Hurajčík, náměstek hejtmana Karlovarského kraje pro oblast dopravy, silničního hospodářství, kultury a památkové péče.    

„České dráhy objednaly pro novou linku mezi Plzeňským a Karlovarským krajem celkem čtyři jednotky RegioPanter. Vlaky budou jezdit prakticky po celý den ve dvouhodinových intervalech a nabídnou úplně nové přímé spojení bez přestupů z Karlových Varů a Sokolova do Mariánských Lázní a Plzně, tím se současně propojí oblasti Sokolovska a Stříbrska. Cestovní doba nových vlaků mezi Plzní a Chebem bude oproti expresům jen o 6 minut delší,“ připomněl Vladimír Omelka, obchodní ředitel Regionálního centra obchodu Českých drah v Karlovarském kraji, který se kontrolního dne účastnil za České dráhy.  

„Zakázka na výrobu 31 jednotek RegioPanter pro České dráhy je ve vysokém stupni rozpracovanosti, a to i navzdory komplikacím spojeným s pandemií COVID-19, která způsobila zdržení některých subdodávek. V různé fázi výroby máme mnoho jednotlivých vozů a na naší zkušební koleji v závodě je již na zkouškách první kompletní jednotka. Denně detailně vyhodnocujeme průběh výroby a upřesňujeme výrobní harmonogram tak, abychom vlaky dodali například právě na novou linku v Karlovarském kraji,“ říká Ivo Gurňák, Sales Area Director Škoda Transportation.

České dráhy uzavřely s konsorciem společností Škoda Transportation a Škoda Vagonka rámcový kontrakt na dodávku až 50 nízkopodlažních dvouvozových elektrických jednotek typu RegioPanter. Z tohoto počtu již byla potvrzena výroba 31 jednotek – pro linku spěšných vlaků Plzeň – Cheb – Karlovy Vary (4 kusy), pro linku P2 Klatovy – Plzeň – Beroun (11 kusů), pro Kraj Vysočina (6 kusů) a Jihočeský kraj (10 kusů) v hodnotě 3,6 miliardy korun. 

Oproti původním jednotkám RegioPanter mají nové soupravy řadu technických vylepšení, která jsou spojena s aplikací nových standardů a inovovaným řešením designu interiéru. Jednotky jsou vybaveny moderním informačním systémem, Wi-Fi, kamerovým systémem, možností automatického vedení vlaku a už z výroby budou vybaveny nejmodernějším vlakovým zabezpečovacím zařízením ETCS. Jednotky jsou určeny pro provoz na obou rozšířených českých napájecích systémech 3 kV DC a 25 kV AC a jejich maximální rychlost je 160 km/h.

Soupravy RegioPanter jsou nízkopodlažní. Nabízejí tak pohodlné a bezpečné cestování osobám se sníženou pohyblivostí, především vozíčkářům a seniorům, ale i cyklistům nebo maminkám s dětmi.

Cestující se mohou těšit na moderní vlaky, které jim nabídnou:

  • moderní světlý a přehledný klimatizovaný interiér s ergonomicky řešenými čalouněnými sedačkami v provedení 1. a 2. třídy;
  • bezbariérový nástup s podlahou vozidla ve výši moderních nástupišť bez nutnosti překonávat schody, pro cestující na vozíku budou vybaveny plošinou pro překlenutí prostoru mezi nástupištěm a podlahou vozu, na zastávkách s nižšími nástupišti usnadní nástup dodatečný výsuvný schod;
  • moderní bezpečné předsuvné dveře ovládané tlačítky, centrálně uzavírané a blokované již před rozjezdem vlaku, navíc pro nevidomé a slabozraké budou čelní dveře jednotky vybavené dálkovým ovládáním dveří obsluhované slepeckou vysílačkou a vybavené akustickým majáčkem;
  • prostorné bezbariérové WC přístupné také osobám na vozíku s uzavřeným systémem a vybavené také sklopným stolem pro přebalování kojenců;
  • doplňkové služby, jako jsou elektrické zásuvky pro napájení přenosné elektroniky cestujících, např. mobilní telefony, tablety atp. včetně USB portů, Wi-Fi, sklopné nebo rozkládací stolky podle rozmístění sedaček a zásuvky 230 V pro dobíjení baterií elektrických invalidních vozíků;
  • dostatečné velké prostory pro umístění kočárků a 8 jízdních kol;
  • moderní audiovizuální informační systém poskytující informace o jízdě vlaku a zastávkách všem cestujícím včetně nevidomých, slabozrakých nebo neslyšících osob, pro nevidomé a slabozraké budou uvnitř soupravy k dispozici také informační štítky v Braillově písmu.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

MUDr. Zdeněk Hřib byl položen dotaz

Jako fakt?

Fakt vám máme věřit, že vám skoro půl roku chodí na účet navíc desetitisíce a vy si toho vůbec nevšimnete? A jestli to je pravda, tak se nedivím, že je ve financování Prahy a dopravy takový bordel - viz např. v DP nebo třeba oprava Baranďáku, která se pěkně prodražila

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pražská strojírna dodala do Bratislavy výhybky a křížení

22:28 Pražská strojírna dodala do Bratislavy výhybky a křížení

Ještě před začátkem studeného počasí se podařilo dokončit rekonstrukci bratislavské tramvajové Vozov…