České dráhy: Všechna ústecká Desira již vyrazila do pravidelného provozu

23.07.2024 7:23 | Tisková zpráva

České dráhy nasadily do provozu všech šest bezbariérových motorových jednotek typu Desiro Classic. Cestující se s nimi mohou svézt na lince U8 Ústeckého kraje z Děčína přes Benešov nad Ploučnicí, Českou Kamenici a Jedlovou do Rumburku. Jednotky prošly schvalovacím procesem u evropského drážního úřadu ERA a mohou jezdit v Česku i v Německu.

České dráhy: Všechna ústecká Desira již vyrazila do pravidelného provozu
Foto: red
Popisek: ČD - logo

„Mám radost, že se cestující na česko-německém pomezí dočkali moderních regionálních vozů, jako jsou Desira. Zkušenosti ze zahraničí ukazují, že se jedná o velmi spolehlivé a kvalitní jednotky a nepochybně pozvednou kulturu cestování na lince U8. Budeme investovat i do jejich další modernizace, kdy budou dovybaveny USB konektory pro napájení cestovní elektroniky a palubní Wi-Fi sítí,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

„Nákup šesti bezbariérových jednotek typu Desiro Classic představuje úspěšný model, jak přivést vyšší kvalitu i na ty méně vytížené regionální tratě. Nákup vhodných souprav tzv. z druhé ruky ze zahraničí a jejich následná modernizace nám umožňuje nabídnout objednatelům a především cestujícím komfortní vlaky za nižší náklady, než při pořízení úplně nových vozidel. Při takovýchto nákupech se vždy díváme na to, aby se jednalo o osvědčené a bezbariérové vozy,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu Českých drah.

„Jednotky Desiro jsme v uplynulých týdnech připravovali a postupně zajížděli a nyní máme pro pravidelný provoz připraveno všech šest dostupných jednotek. Zařazením Desir do našeho parku v Děčíně také vzniká větší provozní spolehlivost a možnost jednotky využívat i na společné česko-německé lince U 28 z Děčína do Rumburku přes Bad Schandau a Sebnitz,“ dodává Ješeta.

Celkem šest ústeckých Desir zakoupily České dráhy v minulém roce od německého dopravce Hessische Landesbahn. Siemens Desiro Classic představují jeden z nejrozšířenějších typů motorových jednotek v Evropě, který využívají železniční dopravci v Německu, Rakousku, Maďarsku, Bulharsku, Dánsku nebo Řecku. Cestujícím nabízejí nízkopodlažní prostory a bezbariérové cestování. Oddíly jsou klimatizované s moderním interiérem. Sociální zařízení má uzavřený systém a je přizpůsobeno pro cestující na vozíku. V jednotce je také prostor pro kočárky, jízdní kola a další velká zavazadla.

Desiro Classic je dvoučlánková souprava o třech podvozcích, z toho jsou dva hnané. Délka jednotek je 42 metrů a zhruba 60 % podlahové plochy je v nízkopodlažním provedení. Provozní hmotnost jednotek Desiro je 88 tun, výkon podle typu motoru 2× 275 KW, resp. 2× 360 kW a maximální rychlost je 120 km/h.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: Polovina obyvatel Česka žila v obci svého narození

11:14 Český statistický úřad: Polovina obyvatel Česka žila v obci svého narození

Podle výsledků Sčítání 2021 žila polovina obyvatel Česka v obci, kde měla v době narození své bydliš…