Po roce s výlukami a přestupy na náhradní dopravu došlo také k zásadnímu zvýšení přesnosti. Výrazně se zrychlilo i cestování mezi Prahou a mnoha menšími regionálními centry v celém Jihočeském kraji nebo na Vysočině.
„Cestující mezi Prahou a Českými Budějovicemi nyní těží z rozsáhlé modernizace 4. železničního koridoru, na kterém byly loni dokončené zásadní stavby pro urychlení dopravy. České dráhy mohly na lince zavést nejkratší cestovní časy v historii železniční dopravy. Expres zvládne cestu mezi Prahou a jihočeskou metropolí za 1 hodinu a 40 minut a rychlíky za 2 hodiny a 5 minut. První měsíc provozu ukazuje, že tyto cestovní časy jsou zcela reálné a spoje na 4. koridoru nyní patří mezi nejpřesnější dálkové vlaky v Česku,“ říká Martin Kupka, ministr dopravy ČR.
„České dráhy vypravily během prvního měsíce provozu nového jízdního řádu 2023 na linkách Ex7 a R17 celkem 1 756 vlaků, z toho jsme zajistili z pohledu dopravce včasnost u 1 665 spojů. Přesnost expresů a rychlíků se tak pohybuje okolo 95 procent. Jsou tak přesnější než v loňském roce. Aktuálně se jedná o jednu z nejrychlejších linek a její spoje patří také mezi ty nejspolehlivější v rámci Česka,“ doplňuje Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah. Změny pozitivně vnímají i cestující, kteří hodnotí spokojenost s cestou v aplikaci Můj vlak. Hodnocení dodržení jízdního řádu je díky tomu na linkách R17 a Ex7 nad celorepublikovým průměrem.
Pokud dochází ke zdržení na lince z Prahy na jih Čech, pak je zhruba z poloviny způsobeno ostatními vlivy, jako je čekání na přípoje nebo tzv. zásahy vyšší moci (počasí, zásah IZS atp.). V případě započtení všech vlivů na přesnost spojů došlo k meziročnímu zvýšení celkové přesnosti na této lince zhruba o 10 %.
Vlaky EC / IC nově zvládnou cestu mezi Prahou a Českými Budějovicemi za 1 hodinu 40 minut. O něco pomalejší rychlíky Vltava, které mají o 7 zastávek více a stojí navíc v pražských Vršovicích a na Zahradním Městě, v Benešově, Olbramovicích, Plané nad Lužnicí, Soběslavi a ve Veselí nad Lužnicí, zvládnou cestu za 2 hodiny 5 minut. Takto krátký cestovní čas byl dosud vyhrazen jen expresním vlakům s jedinou zastávkou v Táboře.
Podstatně se zrychlilo také cestování mezi Prahou a mnoha menšími regionálními centry v celém Jihočeském kraji nebo na Vysočině. Zhruba o 20 až 30 minut je tak nyní rychlejší cestování do Prahy z Milevska, Bechyně, Pelhřimova, Třeboně, Jindřichova Hradce, Lipna nad Vltavou nebo Českého Krumlova.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva