České dráhy: Západ Čech křižují nejmodernější vlaky v republice, Vectrony, InterJety a RegioPantery

16.06.2022 7:33 | Tisková zpráva

Nejmodernější lokomotivy a vlakové soupravy v České republice a ve střední Evropě obsluhují západočeské tratě.

České dráhy: Západ Čech křižují nejmodernější vlaky v republice, Vectrony, InterJety a RegioPantery
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Od neděle je na Západních expresech a Krušnohorech spolu s komfortními jednotkami InterJet nasazeno také více nejmodernějších elektrických lokomotiv Siemens Vectron. Spěšné vlaky Karlovy Vary – Cheb – Plzeň pak obsluhuje čtveřice bezbariérových jednotek RegioPanter.

„V Karlovarském, Plzeňském a také Ústeckém kraji se můžeme pochlubit provozem souprav InterJet, což jsou nejmodernější expresní soupravy, a také nejmodernějších elektrických lokomotiv v Evropě Siemens Vectron,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu, a dodává: „Od neděle rozšiřujeme provoz Vectronů na Západních expresech a Krušnohorech a během června jich tam nasadíme celkem sedm. Dopraví vlaky z Chebu přes Plzeň do Prahy a z Chebu po Podkrušnohorské magistrále do Ústí nad Labem. Cestujícím v západočeských regionech tak nabízíme jízdu v nejnovějších a nejlépe vybavených soupravách, které v České republice jezdí.“

České dráhy nyní provozují 23 lokomotiv Siemens Vectron a skoro třetina z nich jezdí na západ od Prahy. Jedná se o stroje, které mohou jezdit rychlostí 200 km/h, mají výkon skoro 9 000 koní a jsou konstruované podle přísných evropských bezpečnostních norem. Vybaveny jsou digitální mobilní komunikací GSM-R a evropským zabezpečovacím systémem ETCS. V provozu jsou spojeny se soupravami InterJet, které nabízejí na své palubě vysoký komfort a množství služeb pro cestující.

„InterJety nabízejí všechno, co cestující očekává od moderního vlaku. Pohodlný interiér, klimatizaci, zásuvky na dobíjení mobilů nebo palubní Wi-Fi síť. Naše vlaky však mají i něco navíc, například dětské kino, palubní informačně-zábavní portál, speciální okna, která lépe propouští signál mobilních telefonů, anebo v 1. třídě bezdrátové nabíjení mobilů. Představují tak ideální způsob cestování s využitím času na práci nebo odpočinek, a to jak na koridoru z Prahy přes Plzeň do Chebu, tak na Podkrušnohorské magistrále mezi více než desítkou zdejších měst a dál do Prahy,“ říká Jiří Ješeta.

Na palubě InterJetů funguje také minibar s nabídkou drobného občerstvení a nápojů, jako je káva, čaj, nealkoholické nápoje či pivo. Moderní soupravy nabízejí i další služby, např. pro vozíčkáře nebo cykloturisty.

Podobně komfortní cestování je také v RegioPanterech na spěšných vlacích Plzeň – Mariánské Lázně – Cheb – Karlovy Vary nebo na spojích z Plzně do Berouna, Horažďovic nebo Přeštic. Tyto bezbariérové a klimatizované soupravy mohou jezdit až 160 km/h a cestujícím nabízejí např. palubní Wi-Fi síť nebo zásuvky pro nabíjení elektroniky.

Plánovaná doba jízdy souprav InterJet mezi vybranými městy:

  • Karlovy Vary – Ústí nad Labem: 2 hodiny
  • Karlovy Vary – Cheb: 43 minut
  • Cheb – Plzeň: 1 hod. 12 minut
  • Cheb – Praha: 2 hod. 37 minut
  • Chomutov – Ústí nad Labem: 1 hod. 6 minut
  • Chomutov – Praha: 2 hod. 17 minut
  • Most – Ústí nad Labem: 49 minut
  • Ústí nad Labem – Praha: 1 hod. 5 minut

Služby na palubě vlaků Západní expres a Krušnohor, operovaných jednotkou InterJet:

  • moderní velkoprostorové vozy s klimatizovaným interiérem;
  • ergonomická polohovatelná sedadla v 1. třídě v uspořádání 2+1 s koženým potahem a ve 2. třídě v uspořádání 2+2 s textilním potahem;
  • možnost volby místa po nebo proti směru jízdy;
  • možnost volby místa v řadě za sebou (letecké upořádání) nebo proti sobě (vis-á-vis)
  • sklopné nebo rozkládací stoly;
  • bezdrátová datová síť Wi-Fi pro internetové připojení;
  • palubní informačně-zábavní portál;
  • zásuvky 230 V a USB konektory pro napájení přenosné elektroniky cestujících;
  • v 1. třídě bezdrátové nabíječky mobilních telefonů;
  • dětské kino;
  • dětská stolní hra u vyhrazených míst pro cestující s dětmi;
  • vyhrazená místa pro uložení kočárků;
  • sklopný pult pro přebalování kojenců;
  • místa pro 3 invalidní vozíky;
  • bezbariérové WC;
  • elektrická plošina pro nástup a výstup osob na vozíku;
  • zásuvky dimenzované pro dobíjení baterií elektrických vozíků a elektrokol;
  • místa pro uložení 8 jízdních kol;
  • velké speciální police pro uložení objemných zavazadel v každém voze;
  • v oknech stahovací rolety proti slunci;
  • okna speciální konstrukce umožňující snazší průchod signálu mobilních telefonů;
  • elektronický audiovizuální informační systém s LCD monitory a elektronický rezervační systém;
  • tlakotěsnost, chránící cestující před tlakovými rázy a tím i zaléháním v uších při průjezdu tunely nebo míjení vlakových souprav, a zároveň napomáhající vytvořit tichý a dlouhodobě čistý interiér;
  • tlakotěsné volně průchozí mezivozové přechody;
  • mezi oddíly a nástupními prostory automatické posuvné dveře ovládané fotobuňkou;
  • nástupní dveře ovládané tlačítky a systém selektivního odblokování nástupních dveří, který umožňuje centrální uzavření a zablokování dveří proti otevření ještě před rozjezdem vlaku a jejich odblokování po zastavení vlaku pouze na straně k nástupišti;
  • soupravu lze doplňovat klasickými vozy a rozšiřovat tak kapacitu vlaků se silnou poptávkou;
  • ve vlacích je nabízeno občerstvení na místech cestujících formou minibaru.

Soupravy typu RegioPanter nabízejí:

  • moderní světlý a přehledný klimatizovaný interiér s ergonomicky řešenými čalouněnými sedačkami v provedení 1. a 2. třídy;
  • bezbariérový nástup s podlahou vozidla ve výši moderních nástupišť bez nutnosti překonávat schody, pro cestující na vozíku jsou vybaveny plošinou pro překlenutí prostoru mezi nástupištěm a podlahou vozu, na zastávkách s nižšími nástupišti usnadní nástup dodatečný výsuvný schod;
  • moderní bezpečné předsuvné dveře ovládané tlačítky, centrálně uzavírané a blokované již před rozjezdem vlaku, navíc pro nevidomé a slabozraké budou čelní dveře jednotky vybavené dálkovým ovládáním dveří obsluhované slepeckou vysílačkou a vybavené akustickým majáčkem;
  • prostorné bezbariérové WC s uzavřeným systémem přístupné také osobám na vozíku a vybavené sklopným stolem pro přebalování kojenců;
  • doplňkové služby, jako jsou elektrické zásuvky pro napájení přenosné elektroniky cestujících, např. mobilní telefony, tablety atp. včetně USB portů, bezplatná palubní Wi-Fi síť,
  • sklopné nebo rozkládací stolky podle rozmístění sedaček a LED čtecí lampičky nad sedadly v rámech na umístění zavazadel;
  • úplnou novinkou v České republice je vybavení vlaků zásuvkou 230 V pro dobíjení baterií elektrických invalidních vozíků;
  • dostatečné velké prostory pro umístění kočárků, až 8 jízdních kol a spoluzavazadel;
  • moderní audiovizuální informační systém poskytující informace o jízdě vlaku a zastávkách všem cestujícím včetně nevidomých, slabozrakých nebo neslyšících osob, pro nevidomé a slabozraké budou uvnitř soupravy k dispozici také informační štítky v Braillově písmu.

Čísla o nových vlacích

Lokomotiva Siemens Vectron:

  • maximální rychlost 200 km/h
  • výkon 6 400 kW
  • 3 napájecí soustavy (3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC, 15 kV 16,7 Hz AC)
  • hmotnost 89 tun

Souprava InterJet:

  • 333 míst k sezení, z toho 55 v 1. třídě;
  • 3 místa pro invalidní vozíky
  • 8 míst pro jízdní kola
  • 132 metrů délka jednotky
  • 200 km/h maximální rychlost soupravy

Jednotka RegioPanter

  • maximální rychlost 160 km/h;
  • výkon 1320 kW;
  • délka 52,9 m;
  • počet míst k sezení 140, z toho 8 v 1. třídě;
  • hmotnost prázdné soupravy 105 tun;
  • 2 napájecí soustavy 3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Co myslíte, že bude nyní s Ukrajinou?

Trump přeci dávno deklaroval, že pomoc Ukrajině omezí. Myslíte, že má Ukrajina bez USA šanci Putinovi vzdorovat? Že EU dokáže pomoc ze strany USA nahradit? Podle mě je toto začátek konce Ukrajiny-bohužel. PS: Myslíte, že se Trupmovi podaří konflikt ukončit, čímž se před volbami chvástal? A proč se o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR: Tři tůně zadržují vodu v lesích na Jindřichohradecku

10:22 Lesy ČR: Tři tůně zadržují vodu v lesích na Jindřichohradecku

Krajině v Matějovci na Jindřichohradecku pomůže s adaptací na změnu klimatu soustava tří tůní vytvoř…