„Rychlost a čas, za který cestující dosáhne své cílové stanice, patří k jedněm z hlavních kritérií pro volbu spojení. Proto věnujeme zrychlení spojů a zkracování cestovních časů velkou pozornost,“ upozorňuje Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu. „Od začátku jízdního řádu jsme například zrychlili spoje z Prahy do Českých Budějovic, na střední a severní Moravu i do Vídně a Bratislavy a u nich zkrátili dobu přepravy. Teď v létě zvýšíme maximální rychlost u 18 rychlíků linky R 19 mezi Prahou, Českou Třebovou a Brnem. Rychlíky využijí stošedesátku například od Poříčan až do Chocně nebo z Ústí nad Orlicí do České Třebové. Po zbytek tohoto jízdního řádu využijí vyšší rychlost pro eliminaci případného zdržení vlivem výluk, v jízdním řádu 2017 bychom ale rádi zkrátili i cestovní časy mezi vybranými zastávkami,“ doplnil Michal Štěpán.
České dráhy chtějí zrychlovat vlaky i v novém jízdním řádu 2017, který vstoupí v platnost letos v prosinci. „I když se jízdní řád na rok 2017 teprve připravuje, můžu už nyní prozradit, že máme vytipované další více než dvě desítky vlaků, u kterých počítáme se zvýšením rychlosti na 160 km/h a chceme tak výrazně zkrátit cestovní časy, a to v řádu až desítek minut,“ nastínil budoucí vývoj Michal Štěpán. Zrychlení by se mohlo týkat dalších spojů mezi Prahou a střední Moravou a nově také vlaků z Prahy do Českých Budějovic.
České dráhy zahájily zkušební provoz rychlostí 160 km/h v únoru 2001 u osmi vlaků EuroCity na trati z Prahy do Brna, Břeclavi a dále na Slovensko nebo do Rakouska. Lokomotivy tehdy zajistil slovenský dopravce, dnes ZSSK, který na vlaky poskytl stroje řady 350 vyrobené v polovině 70. let 20. století. Do letošního jízdního řádu vstoupily České dráhy s více než 130 dálkovými vlaky vedených maximální rychlostí 160 km/h a více než 70 regionálními vlaky, které mohou jezdit stejnou rychlostí. Celkově tak počet rychlých vlaků národního dopravce překročil dvě stovky spojů a od léta se rozšíří na více než 220 vlaků, z toho bude více než 150 vlaků dálkových. České dráhy v současnosti pro rychlost 160 km/h a vyšší disponují 40 lokomotivami, 49 elektrickými jednotkami a více než 500 moderními osobními vozy. Rychlost 160 km/h využívají i vlaky vedené slovenskými lokomotivami řady 350 a 361.1, rakouskými stroji taurus řady 1216 nebo polskými EP 09 a sestavené z vozů zahraničních železnic nebo národního dopravce. Na železniční síti SŽDC lze v současnosti využívat nejvyšší rychlost 160 km/h na téměř 400 kilometrech tratí.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva