České dráhy jsou v pololetí nad plánem, cestující přibývají v desítkách procent

05.08.2019 19:21 | Zprávy

Na klíčových relacích jako Praha – Ostravsko, Praha – Brno, Praha – Hradec Králové, Praha – České Budějovice, Praha – Olomouc nebo Praha – Ústí nad Labem dosáhl dopravce České dráhy v prvním pololetí dvouciferných nárůstů počtu cestujících.

České dráhy jsou v pololetí nad plánem, cestující přibývají v desítkách procent
Foto: red
Popisek: ČD - logo

„Za prvních šest měsíců s námi cestovalo o 2,2 milionu zákazníků více než loni. Největší nárůsty jsou přitom tradičně v příměstské dopravě, ale také na klíčových dálkových relacích,“ upřesňuje Radek Dvořák, místopředseda představenstva ČD, a.s. Díky tržbám z prodeje jízdenek a přísné kontrole nákladů skončila firma podle českých účetních standardů pololetní hospodaření nad plánem s více než 300 milionovým ziskem. „Letošní podnikatelský plán je ambiciózní, přesto se nám ho daří nejen dodržet, ale dokonce jej o více než 100 milionů korun překonat. Ukazuje se, že důsledné řízení nákladové stránky spolu s rozvojem cenotvorby se projeví i v hospodářském výsledku firmy,“ dodává Dvořák.

V prvním pololetí byl celkově přebudován systému tarifů Českých drah a došlo k výraznému zjednodušení vůči cestujícím. Velké oblibě se těší mobilní aplikace Můj vlak (nedávno oceněná prestižním oceněním Internet Effectiveness Awards 2019, počet stažení 1,7 mil.) i nově spuštěná aplikace Vlakem na výlet, která za pár týdnů provozu nasbírala již téměř 100 000 uživatelů. České dráhy zároveň provozují největší cyklopůjčovnu v zemi ČD Bike, budují u nádraží parkovací plochy ČD Parking a svým zákazníkům nabízejí i další nadstandardní služby, jako je například náhradní doprava při ujetí posledního přípoje a možnost vrácení jízdenky 15 minut před odjezdem vlaku.

Radek Dvořák k tomu dodává: „Podíl železniční dopravy na celkovém přepravním výkonu je v České republice cca 7,3 %. Naším hlavním cílem je vybudovat nový trh a zvýšit podíl ekologické dopravy. I proto náš investiční plán počítá s tím, že v příštích pěti letech nakoupíme vozidla za zhruba 40 miliard korun. Desítky nových vozů, ale i ucelených jednotek se již vyrábějí. Například je to 50 vozů pro dálkovou dopravu, pět netrakčních jednotek pro Moravskoslezský kraj a 31 elektrických jednotek pro linku spěšných vlaků Plzeň – Cheb – Karlovy Vary, linku Klatovy – Plzeň – Beroun, pro kraj Vysočina a Jihočeský kraj.

Největší železniční dopravce loni za celý rok přepravil více než 179 milionů zákazníků. V letošním prvním pololetí služeb Českých drah využilo více než 91,6 milionu cestujících. To představuje meziroční růst o 2,5 %.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Róbert Šlachta byl položen dotaz

Vize

Dobrý den, zajímalo by mě, zda má vaše strana nějaké konkrétní návrhy třeba důchodové reformy nebo ekonomickou vizi, jak zlepšit naši životní úroveň? Zatím mi to přijde tak, že spíš jen kritizujete, ale s něčím vlastním nepřicházíte. Sice nemáte ve sněmovně zastoupení, ale pokud ho chcete mít, nemys...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP hledá zhotovitele elektrifikace autobusových linek č. 131 a 176

16:14 DPP hledá zhotovitele elektrifikace autobusových linek č. 131 a 176

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v těchto dnech vypsal dvě veřejné zakázky na zhotovitele výstavby…